La inscripció del document al Registre de Voluntats Anticipades del Departament de Salut és totalment voluntària, però és aconsellable que es faci per garantir-ne al màxim la difusió.
Encara que no es faci la inscripció, i sempre i quan es compleixin els requisits establerts per la llei (formalització davant tres testimonis, un professional sanitari o un notari), el document serà vàlid.
Qui ha d'inscriure el document i què necessita per fer-ho?
Si el DVA s'ha formalitzat davant de tres testimonis
La responsabilitat de registrar el document recau sobre la persona que ha fet el document. Per fer-ho, cal que presenti la documentació següent:
- Sol·licitud d’inscripció al Registre emplenada amb lletres majúscules.
- Document de Voluntats Anticipades.
- DNI de l’interessat/da i dels tres testimonis.
Aquesta documentació es pot lliurar a:
- A qualsevol centre sanitari públic o privat de Catalunya.
- A les oficines d'assistència en matèria de registres o en qualsevol dels punts de digitalització i registre de la Generalitat.
- Des de qualsevol notaria si s'ha optat per aquesta via de formalització del document.
- Al Departament de Salut.
Si el DVA s'ha formalitzat davant de notari
El propi notari és qui registrarà el document, si li demaneu. En cas que no ho faci cal aportar la documentació següent:
- Sol·licitud d’inscripció al Registre emplenada amb lletres majúscules.
- Document de Voluntats Anticipades.
- DNI de la persona titular.
Si el DVA s'ha formalitzat davant d’un professional sanitari
La responsabilitat de registrar el document recau sobre la persona que ha fet el document. Per fer-ho, cal que presenti la documentació següent:
- Sol·licitud d’inscripció al Registre emplenada amb lletres majúscules.
- Document de Voluntats Anticipades.
- DNI de l’interessat/da.
- Dades del professional sanitari.