Com emplenar la sol·licitud
Abans de fer la sol·licitud, l’organització s’ha d’assegurar que disposa dels documents següents:
- El programa de l’activitat on consti logotip, títol, lloc de realització, calendari, horari, temari, ponents i via d'inscripció.
- Els currículums, amb el nom complet, professió, especialitat, lloc de treball i càrrec.
- El model de diploma/certificat que s’entregarà als alumnes.
- El model d’avaluació en cas que n'hi hagi (aquest requisit canvia segons la tipologia de l’activitat; vegeu els requeriments específics).
- Enquesta d’opinió dels participants (cal que valori els apartats següents: organització, metodologia, docents i la utilitat/aplicabilitat al lloc de treball).
Pel que fa a la formalització de la sol·licitud per part de l’organització, cal tenir clars dos elements clau:
- TOT EL QUE NO ESTÀ ESCRIT NO ES VALORA
- TOT EL QUE ESTÀ ESCRIT ÉS UN COMPROMÍS
- Vegeu el videotutorial "Com es pot fer la sol·licitud d'acreditació d'una activitat"
- Guia de suport per a l’acreditació d’activitats de formació continuada
* Recordeu, a l'hora de formalitzar el formulari, que de la informació aportada en depèn l'avaluació de l'activitat i, en conseqüència, el nombre de crèdits.
Nom o títol de l'activitat:
Ha de tenir relació i reflectir el contingut de l'activitat sense incloure la modalitat (curs, seminari…). Ha de ser idèntic al que figuri en la publicitat i en els diplomes o certificats acreditatius.
Si s'han acreditat versions prèvies de la mateixa activitat, indiqueu el número de registre anterior (09/XXXXXX-XX).
No poden contenir termes que indueixin a confusió amb els títols oficials de l'Estat o la universitat (especialista, màster, diploma, expert, tècnic, doctorat, llicenciatura, postgrau, capacitació, etc.).
En el cas particular de la formació a distància, cal cuidar que el títol no es confongui amb altres propis de la formació presencial i en els quals l'aprenentatge d'habilitats psicomotrius és important.
Director / Responsable de l'activitat:
És la persona a la qual el Consell s'ha d'adreçar per a qualsevol gestió i/o comunicació relacionada amb la sol·licitud. Cal indicar-ne el telèfon de contacte o correu electrònic.
Tipus d'activitat:
- Curs: activitat docent adreçada a adquirir o millorar la competència en una àrea determinada. Pot incloure un o més docents i una o més sessions. Comproveu-ne els requisits segons la modalitat escollida.
- Seminari/Seminari web: activitat docent on s’aborda amb caràcter monogràfic i en profunditat un tema determinat. La principal característica és l’intercanvi d’experiències entre els alumnes i el foment de la crítica i el debat. Per aquest motiu cal que els participants tinguin un nivell homogeni. És aconsellable un grup reduït de participants.
- Taller: activitat predominantment pràctica l'objectiu de la qual és el desenvolupament de les habilitats. Té una duració curta, pocs participants i exigeix la participació activa de tots ells.
- Congrés: reunió de contacte i intercanvi entre professionals especialistes en alguna matèria, en què es proporciona informació, es comuniquen novetats i els darrers descobriments, s'analitzen problemes, es busquen solucions i s'elaboren conclusions. Pot tenir un elevat nombre de participants, amb activitats simultànies en el temps, amb diferent metodologia i contingut divers. Ha de tenir un comitè científic i un comitè organitzador.
- Jornada: reunió d’especialistes de mig dia de durada, com a mínim, normalment monogràfica, dedicada a la discussió, actualització o exposició de nous estudis sobre un o diversos temes d’actualitat.
- Reunió científica: reunió d’un grup d’experts generalment monogràfica i de curta durada on s’analitzen problemes, es busquen solucions i s’elaboren conclusions.
- Sessions clíniques: són sessions de curta durada que tenen lloc dins d’un servei, centre o unitat assistencial, que es fan de manera periòdica amb la finalitat d’actualitzar les competències.
- Estades: es poden acreditar aquelles estades a centres assistencials de referència on el professional s’incorpora a l’equip de treball d’una determinada àrea a temps complet per millorar i/o assolir aquelles competències que no pot fer al seu lloc de treball, ja sigui perquè són noves tècniques o perquè són coneixements específics d’allà on fa l’estada.
- Grup de treball o comissió institucional: reunió de treball d’un grup d’experts amb la finalitat d’incidir en la millora dels processos assistencials o en aspectes directament relacionats amb l’entorn sanitari, mitjançant l’elaboració, anàlisis, pilotatge de protocols, guies o procediments.
Control d'assistència:
És un requisit formal imprescindible per admetre a tràmit una sol·licitud. En les activitats a distància o mixtes cal especificar el sistema de seguretat/accés i control de participació i assistència.
Nombre d'hores lectives:
Han de ser adequades per afavorir la consecució dels objectius proposats. No s'inclouen en el còmput els períodes sense activitat docent (inauguracions, dinars, descansos…). En el cas de congressos o jornades no es comptabilitzen les comunicacions orals, pòsters, simposis satèl·lit, assemblees i qualsevol activitat que no formi part del programa científic.
Per tal que una activitat sigui admesa a tràmit ha de tenir una durada mínima d'una hora lectiva i una màxima de cent hores. No s'admeten a tràmit les activitats que no compleixin aquesta norma.
Nombre de participants:
És fonamental que el nombre de participants sigui coherent amb la modalitat i tipus de formació de manera que permeti la consecució dels objectius proposats.
Professionals als quals s'adreça l'activitat:
Únicament poden acreditar-se activitats adreçades als professionals que figuren al llistat de professions sanitàries descrit a la LOPS. No s'admeten les adreçades a estudiants de grau o especialitat (MIR, PIR…).
Com que són programes de formació continuada, és aconsellable que l'activitat vagi adreçada a un col·lectiu el més específic i homogeni possible, ja que una activitat pot ser molt pertinent per a un professional o especialista concret però gens per a un altre. La multidisciplinarietat, tot i que pot ser recomanable en alguns casos, no ho és com a norma.
PERFIL PEDAGÒGIC DE L'ACTIVITAT
Guia de suport per a l’acreditació d’activitats de formació continuada
Aquest apartat constitueix el nucli específic de l’avaluació qualitativa. Per tal que una activitat pugui ser acreditada cal que reuneixi uns criteris mínims de qualitat, que es valoren en cadascun dels cinc punts d’aquest apartat en funció de la informació aportada.
Pertinença o justificació de l’activitat
Les activitats de formació continuada (FC) tenen com a objectiu mantenir o millorar la competència professional. A l’hora de dissenyar una activitat de FC cal identificar quines són les necessitats de formació i de quin/s col·lectiu/s
Per a més informació sobre la justificació d’activitats de FC vegeu pàgines 32-35 de la Guia de suport a l’acreditació.
Objectius d’aprenentatge
Els objectius descriuen el què aprendrà l’alumne que realitza una activitat de FC.
Els objectius generals són els que delimiten el marc on es desenvolupa una activitat. Descriuen la globalitat del que es pretén assolir en una formació.
Els objectius específics han de ser concrets i descriuen allò que l’alumnat ha de ser capaç de fer un cop acabada l’activitat, i han de ser comprovables o observables.
Per a més informació sobre la justificació d’activitats de FC vegeu pàgines 36-39 de la Guia de suport a l’acreditació.
Organització i logística
En aquest apartat cal descriure els diferents recursos organitzatius i d’aprenentatge, humans i materials necessaris per realitzar l’activitat. Els mínims són els docents, tutors i autors de materials (cal adjuntar breu CV), el programa de l’activitat i les claus d’accés al campus virtual en el cas de les activitats a distància o mixtes.
Per a més informació sobre la justificació d’activitats de FC vegeu pàgines 39-43 de la Guia de suport a l’acreditació.
Metodologia d’aprenentatge
La metodologia d’una formació descriu les activitats i tasques que faran els alumnes per tal d’assolir els objectius d’aprenentatge.
Per a més informació sobre la justificació d’activitats de FC vegeu pàgines 43-47 de la Guia de suport a l’acreditació.
Avaluació
Tota activitat de formació ha de tenir prevista una avaluació per tal de poder comprovar que s’han assolit els objectius d’aprenentatge. L’avaluació de l’opinió/satisfacció dels alumnes és un requisit per a qualsevol sol·licitud d’acreditació i ha d’incloure la valoració de l’organització, la metodologia, els docents i la utilitat/aplicabilitat al lloc de treball.
Requeriments generals
- Caldrà presentar la sol·licitud amb dos mesos d'antelació a la data de realització de l'activitat; en cas contrari la sol·licitud no serà admesa a tràmit.
- L’organitzador ha de ser clarament visible sense donar lloc a confusió. El seu logotip o nom haurà d’aparèixer clarament identificat al programa, el diploma, la pàgina web i qualsevol altre via de promoció de l’activitat.
- Cal presentar una sol·licitud per cada activitat docent. Es pot sol·licitar l'acreditació de vàries edicions en el mateix formulari només quan canviïn dates, horaris i/o llocs de celebració, indicant-ho en l'apartat corresponent de la sol·licitud.
L'acreditació és vàlida durant un any natural a partir de la data d'inici de la primera activitat, per tant, les edicions posteriors queden acreditades (vegeu l'apartat de reedicions d'una activitat ja acreditada) sempre que es comuniqui amb un mínim de quinze dies d'antelació a la secretaria del CCFCPS.
Terminis
Cal presentar la sol·licitud amb dos mesos d’antelació a la data de la realització de l’activitat.
L’organització té un màxim de deu dies per contestar i solucionar les esmenes.
Control d’assistència
És un requisit formal imprescindible per admetre a tràmit una sol·licitud.
Activitats presencials: quan la durada és igual o inferior a sis hores es requereix un 100 % d’assistència amb control a l’inici i la finalització de l’activitat. Per a durades superiors a sis hores es demana un 80 % d’assistència.
Activitats a distància: cal especificar quin és el sistema de seguretat/accés. El sistema ha de permetre obtenir totes les dades de participació i connexió.
Activitats mixtes: han de complir amb els requisits de l’activitat presencial i de l’activitat a distància.
Durada
Per tal que una activitat sigui admesa a tràmit ha de tenir una durada mínima d’una hora lectiva i una durada màxima de cent hores. No s’admeten a tràmit les activitats que no compleixin aquesta norma.
La durada ha de ser suficient i adequada per a la consecució dels objectius proposats. No s’inclouen en el còmput horari els períodes sense activitat docent (inauguracions, dinars, descansos, premis, visites…).
En el cas de congressos o jornades no es comptabilitzen les comunicacions orals, pòsters, simposis satèl·lit, assemblees i qualsevol activitat que no formi part del programa científic.
Per al còmput d’hores de les activitats a distància que es basin en continguts caldrà presentar una mostra del material docent.
No es comptabilitzen com a material docent les presentacions de Powerpoint que no vagin acompanyades d’un àudio o vídeo explicatiu o d’informacions complementàries.
La càrrega de treball de l’alumne, de moment, no es té en compte en l’estimació de la durada d’una activitat. No obstant això, en cas de treballs de l’alumnat o de resolució de casos es tindrà en compte sempre que s’especifiqui la llargada mínima del treball en paraules.
Tota activitat no presencial requereix una previsió de les hores que haurà de dedicar l’alumnat per assolir els objectius d’aprenentatge. La mesura estàndard, atès que es tracta de formació continuada adreçada a professionals en actiu, és d’una dedicació d’entre 3 i 5 hores setmanals com a màxim.
En el cas de fòrums només comptabilitzen aquells que estiguin tutoritzats i siguin obligatoris amb criteris explícits més enllà de la participació, i que caldrà descriure i adjuntar.
Taxes
Per tal que una activitat sigui admesa a tràmit caldrà abonar la taxa pel servei d’acreditació (dins dels deu dies hàbils de l’enviament de la sol·licitud) i adjuntar-hi el comprovant bancari de l’ingrés a l’apartat corresponent Acredita.
Les taxes només es retornaran en aquelles sol·licituds on el resultat de la notificació hagi estat “No admesa a tràmit”.
Requeriments específics
Segons la modalitat
- El control d'assistència és un requisit indispensable per admetre una activitat a tràmit.
- Adjuntar el programa de l'activitat on consti el títol, calendari, horari, temari, ponents...
- Cal presentar el model de diploma/certificat que s'entregarà als alumnes.
- Adjuntar model d'avaluació en cas que n'hi hagi.
- Enquesta d'opinió dels participants. Cal que valori els apartats següents: organització, metodologia, cada un dels docents i la utilitat / aplicabilitat al lloc de treball.
Distància
- Caldrà especificar els sistemes de seguretat, accés i control de participació dels alumnes (mètode utilitzat, mínim exigit, adjuntar-hi el model).
- Nombre d’hores estimades de participació de l’activitat: nombre total d’hores docents que cada alumne haurà de realitzar utilitzant el material docent proposat, sense presència física a l’aula. Indicar com s’ha determinat aquest nombre d’hores. En formació continuada a distància no s'acredita quan la càrrega d’estudi o treball sigui superior a 3 - 5 hores a la setmana.
- Adjuntar-hi el programa-cronograma de l’activitat, amb els temps de dedicació previstos per a cadascuna de les unitats temàtiques que el componen, i el calendari de distribució dels materials.
- Descriure l’acció tutorial assegurant una bona interacció entre alumnes i tutors. Indicar les funcions i tasques del tutor, via de contacte, disponibilitat, temps de resolució de consultes, ràtio d’alumnes per tutor… El sistema de tutoria ha de constar en la publicitat que es faci de l’activitat i estar disponible durant tot el curs.
- Cal aportar el material docent i les claus d'accés al campus.
- Aportar una avaluació de coneixements adequada als objectius descrits de l’activitat formativa. Cal especificar el nivell mínim d’assoliment que es demana per lliurar el diploma o certificat.
- Si és de tipus test, el nombre de preguntes ha de ser proporcional a la durada de l’activitat. Entre 2 i 5 hores lectives, ha de tenir un mínim de 10 preguntes. Per més de 5 hores lectives caldrà sol·licitar un mínim d’1 pregunta més/hora lectiva (exemple: 6 hores /11 preguntes, 7 hores/12 preguntes…).
- Enquesta d'opinió dels participants. Cal que valori els apartats següents: organització, metodologia, cada un dels docents i la utilitat / aplicabilitat al lloc de treball.
Activitats mixtes
Han de complir amb els requisits de l'activitat presencial i de l'activitat a distància
Segons la tipologia
Congressos
Què acreditem?
Les sessions formatives promogudes pel comitè científic (sessions plenàries, simposis, taules rodones, ponències…). Caldrà sol·licitar-les en un formulari independent quan hi hagi un nombre superior a vint sessions.
Els cursos i tallers que es desenvolupin dins del congrés s’hauran d’acreditar de manera independent. Es lliurarà un certificat independent on consti que s’ha desenvolupat durant un congrés.
Què NO acreditem?
Comunicacions orals, pòsters, premis, visites, assemblees… i simposis satèl·lit promoguts per la indústria, o aquelles activitats NO promogudes pel comitè científic.
Requisits per a l’acreditació:
- Compliment dels requisits d'independència comercial: separació de les àrees científiques i comercials. Declaració d’independència comercial dels ponents amb conflicte d'interessos. Llistat d'entitats patrocinadores.
- Es demana el 100 % d’assistència a cadascuna de les sessions de les quals es vulgui obtenir crèdits de FC. Control d’assistència que permeti diferenciar a quines activitats assisteix una determinada persona.
- Un únic certificat per congrés que inclogui totes les sessions formatives promogudes pel comitè científic. Cada participant rep els crèdits en relació amb la seva assistència a les diferents sessions. És l'única activitat de formació continuada en què es permet sumar els crèdits.
- Enquesta d’opinió (s’accepta una enquesta global del congrés).
Sessions clíniques
Què acreditem?
Les sessions clíniques programades:
- Sessions clíniques (sèries de casos, exposició de casos ja resolts, casos amb experts…).
- Sessions bibliogràfiques.
- Sessions sobre guies de pràctica clínica.
- Sessions transversals (qualitat assistencial, organització…).
Què no acreditem?
Les sessions NO programades (revisió de casos…).
Requisits per a l’acreditació:
- No s'acrediten les sessions de menys d’una hora de durada.
- Cal un programa amb: un títol, un responsable per cas/sessió i un calendari amb un horari definit. En cas que un resident presenti una sessió caldrà que consti, conjuntament, el nom de l’adjunt que el supervisa.
- S’acrediten per programes (trimestrals/semestrals o anuals).
- La participació ha de ser del 100 % per sessió i del 80 % del programa.
- Cal explicar amb detall a l’apartat de justificació del formulari, les necessitats assistencials del servei/centre que sustentin els casos/temes escollits en el programa que es presenta i com han estat detectades aquestes necessitats. Per exemple: dades d’indicadors d’activitat, esdeveniments adversos, hiperfreqüentació, etc.
- En el cas d’acreditar-les de manera individual es farà un únic certificat amb el total de crèdits de les sessions a què ha assistit el professional. Cada participant rebrà els crèdits en relació amb l’assistència a les diferents sessions i quedaran registrades en el certificat. Com en els congressos, es permet sumar els crèdits.
- Enquesta d'opinió (per sessió o per programa).
Estades
Què acreditem?
Aquelles estades a centres assistencials de referència on el professional s’incorpora a l’equip de treball d’una determinada àrea a temps complet per millorar i/o assolir aquelles competències que no pot fer al seu lloc de treball ja sigui perquè són noves tècniques, microespecialitzacions, o coneixements específics d’allà on fa l’estada.
Què NO acreditem?
Les visites a laboratoris farmacèutics i empreses de productes sanitaris o similars.
Les visites a hospitals o centres sanitaris sense objectius d’aprenentatge relacionats amb l’estada.
Requisits:
- Cal la presència d’un tutor que en supervisi el procés.
- Un cop finalitzada l’estada el cap de servei o tutor haurà d'emplenar una llista en relació amb la consecució dels objectius proposats.
- Enquesta d'opinió dels participants.
- Limitació del còmput horari:
- Màxim 6 hores per un dia.
- Màxim 3 hores per un matí o una tarda.
Taller
Entenem com a taller aquella activitat formativa curta i intensiva que realitzen un grup de persones on, en un context formatiu, aprenen i experimenten les tècniques d’un camp determinat de caràcter instrumental.
- Activitat curta i intensiva.
- Nombre reduït de participants.
- S’hi treballa una àrea molt específica d’aprenentatge, generalment amb aplicació a situacions reals o simulades.
- L’alumne té un paper molt actiu en el seu procés d’aprenentatge.
- És un requisit específic per a aquest tipus donar un feed-back formatiu de les habilitats/competències pràctiques tractades i aportar la corresponent avaluació d’habilitats.
Grup de treball o comissió institucional
Reunió de treball d’un grup d’experts amb la finalitat d’incidir en la millora dels processos
assistencials o en aspectes directament relacionats amb l’entorn sanitari, mitjançant l’elaboració, anàlisis, pilotatge de protocols, guies o procediments.
Requisits:
- Cal un reconeixement explícit del grup per part de les institucions, centres sanitaris, societats científiques… implicades.
- El temps estimat per a la consecució de l’objectiu plantejat no podrà superar l’any natural des de la data d’inici de l’activitat. En cas d’activitats que requereixin més temps, caldrà que el Consell Tècnic corresponent ho valori específicament.
- Per a aquest tipus d’activitats s’aplicarà un estàndard de 0,2 per hora fins a un màxim de 0,6 per sessió. Es comptabilitzaran un màxim de 40 hores anuals que equivalen a 8 crèdits.
- Requisits per als participants:
- Experiència prèvia i/o formació en la temàtica que s’aborda
- Disposar d’una personacoordinadora, que és la responsable de la gestió del grup i dels procediments administratius (distribució de tasques, fulls de signatures, ordre del dia de cada sessió…).
- Mínim d’assistència a reunions del 80% per obtenir el certificat.
- Fulls de valoració final, individual, per part dels experts que hi participen, la qual ha d’incloure com a mínim l’organització (puntualitat, calendari, recursos…), la metodologia utilitzada (funcionament de les sessions), les hores de dedicació, els resultats i la seva aplicació en l’àmbit on anava dirigida la seva tasca. El full de compromís individual l’haurà d’avalar el coordinador del grup.
Edicions successives i reacreditacions
Edicions successives d’una mateixa activitat
Es poden demanar edicions successives d’una mateixa activitat sempre que aquestes comencin i acabin dins de l’any en què l’acreditació és vàlida. Per tant, les edicions posteriors podran optar a un sistema d’acreditació, pràcticament automàtic, quan s’introdueixin a la plataforma Acredita amb un mínim de quinze dies d’antelació de l’inici de la nova edició, adjuntant el programa de la nova edició on consti el títol, calendari, horari, temari i ponents, amb l’objectiu que es pugui verificar que els aspectes fonamentals del programa formatiu es mantenen idèntics.
Aquesta opció la trobareu a la pàgina principal de l’Acredita on diu “Altres gestions”.
Reacreditacions
Poden optar a reacreditar-se aquelles activitats que es repeteixen un segon o tercer any de manera exacta i que van obtenir un factor de qualitat igual o superior a 1,6.
Aquest procediment estarà disponible tres mesos abans no finalitzi l’activitat anterior, i es pot sol·licitar fins a quinze dies abans de la nova edició.
La data d’inici de les activitats reacreditades ha d’estar inclosa dins del segon o tercer any natural de l’activitat anterior.
Per exemple:
- Per al segon any, una activitat amb un període de vigència de l’acreditació de l’1 de febrer de 2018 al 31 de gener de 2019 es pot sol·licitar per al període comprès entre l’1 de febrer de 2019 i el 31 de gener de 2020. L’activitat que es vol reacreditar ha de començar abans del 31 de gener de 2020.
- Per al tercer any, una activitat amb un període de vigència de l’acreditació de l’1 de febrer de 2018 al 31 de gener de 2019 es pot sol·licitar per al període comprès entre l’1 de febrer de 2020 i el 31 de gener de 2021. L’activitat que es vol reacreditar ha de començar abans del 31 de gener de 2021.
Aquesta opció la trobareu a la pàgina principal de l’Acredita on diu “Altres gestions”. La sol·licitud es pot fer dins de l’aplicació www.acredita.net, adjuntant la documentació següent actualitzada:
- Nou programa
- Currículum dels ponents (si han canviat)
- Enquesta de satisfacció
- Avaluació (si escau)
- Diploma/Certificat
Tràmits i resultats
A cada sol·licitud d'acreditació se li assigna automàticament un número de registre al qual s'haurà de fer referència per a qualsevol consulta.
La Secretaria Tècnica ha de comprovar que la sol·licitud s'adapta, dins el termini i en la forma escaient, als requisits establerts.
Si hi ha defectes de forma, s'ha de sol·licitar al proveïdor que en un termini de deu dies enviï la informació que falta. Si no es realitza dins el termini establert, no s'admet a tràmit la sol·licitud i s'arxiva l'expedient.
La Secretaria Tècnica juntament amb el coordinador dels respectius consells tècnics revisaran el procediment i emetran la comunicació del resultat de la sol·licitud, que s'enviarà per correu electrònic i es publicarà al web.
Resultats de les sol·licituds
El resultat de la sol·licitud pot ser:
• ACREDITADA – L'activitat ha superat l'avaluació qualitativa i es comunica el nombre de crèdits concedits i les condicions que han de complir-se per a la seva utilització.
• NO ACREDITADA – L'activitat no ha superat l'avaluació qualitativa que realitzen els avaluadors externs i es denega la seva acreditació. El motiu de denegació sempre és el mateix: no ha superat la puntuació mínima exigida. En aquest cas no es retornen les taxes.
• DEVOLUCIÓ – En les activitats que els avaluadors o coordinadors identifiquen com a no acreditables es fa una resolució de devolució. En aquest cas no es retornen les taxes.
• NO ADMESA A TRÀMIT – L'activitat no ha complert amb algun aspecte formal o requisit necessari per a la seva acreditació. El motiu de retorn sempre és: no ha estat admesa a tràmit per no complir els requisits. És l'únic cas on es retornen les taxes.
Altres resultats
ANUL·LADA - L’organització està obligada a comunicar l'anul·lació de qualsevol activitat que no arribi a realitzar-se.
POSPOSADA - Quan una activitat acreditada no es pot realitzar dins del calendari previst, es pot sol·licitar de posposar-la. Aquest fet implica que l’acreditació queda vigent però sense calendari.
Les activitats acreditades poden posposar-se fins al màxim d’un any de l’inici del calendari de la primera sol·licitud. En cas d’iniciar una edició dins d’aquest període, el calendari serà l’aplicable a la resta d’activitats, és a dir, un any natural des de l’inici de la primera edició.
Taxes d'acreditació
Per tal que una activitat sigui admesa a tràmit caldrà abonar la taxa pel servei d'acreditació de formació sanitària i adjuntar-hi el comprovant electrònic de l'ingrés.
Les taxes només es retornen per aquelles sol·licituds on el resultat de la notificació hagi estat “No admesa a tràmit”.
Taxes per avaluar la sol·licitud d’acreditació d’activitats de formació continuada per a professionals sanitaris:
- Avaluació per a l’acreditació d’activitat presencial 163,80 €
- Avaluació per a l’acreditació d’activitat a distància o mixta 192,35 €
- Reacreditació d’activitat presencial 138,50 €
- Reacreditació d’activitat a distància o mixta 167,10 €
Procediment de pagament i comunicació de comprovants
Col·lectiu principal metges
- Descarregueu el full de notificació de liquidació de taxes.
Per descarregar el full cal que accediu a la pestanya “Tasques d’administració – mòdul pagament” de l’aplicació Acredita. - Pagueu la taxa a través de l’aplicació Acredita mitjançant el servei en línia o fent un ingrés al compte corrent del BBVA ES98 0182 4383 92 0201633216.
- Adjunteu el comprovant de pagament a la vostra sol·licitud d’acreditació.
El comprovant s’ha d’adjuntar des de la pestanya “Comprovant” dins de l’activitat que voleu acreditar a l’aplicació Acredita.
Altres col·lectius principals
Rebreu un document amb un codi de barres per fer el pagament. Aquest document té una validesa de 2 mesos.