Davant de reclamacions per informe desfavorable del metge responsable o consultor:
El suport tècnic a la CGAC elaborarà un document que recollirà un resum dels informes de metge/ssa responsable i metge/ssa consultor/a (en cas que n’hi hagi), així com de la reclamació.
S’assignarà un/a metge/ssa i un/a jurista a l’expedient, que tindran accés a l’expedient complet, revisaran tots els informes i tota la documentació que consta a la plataforma PRAM, podent fins i tot establir contacte directe amb el MR, el MC o el sol·licitant, si escau.
Si és necessari, es podrà visitar o examinar el pacient. Aquesta visita la podran realitzar els membres de la dupla o bé un professional extern designat per la CGAC.
La dupla designada, presentarà el cas, exposant els motius de la denegació inicial per part de MR o MC. Seguidament els/les vocals podran formular les preguntes que consideren adients per aclarir aspectes sobre els que tenen dubtes i es deliberarà al respecte.
No intervindran els membres que tinguin conflictes d’interès o incompatibilitats en el cas concret. Acabada la deliberació si no s’ha arribat a un consens es procedirà a una votació. Els acords del Ple de la CGAC es prendran per majoria simple dels membres titulars assistents a la reunió.
Els membres titulars que no comparteixen la resolució aprovada poden formular un vot particular que s’adjuntarà a la resolució acordada pel Ple.
La resolució emesa es notificarà a la persona sol·licitant i també es penjarà a la plataforma PRAM i el signaran el President i el Secretari de la Comissió. Si és favorable, serveix de resolució a l’efecte de la realització de la prestació.
El president traslladarà la resolució del ple de la Comissió al/la metge/essa responsable del pacient que ha sol·licitat la prestació d’ajuda per morir en el termini més breu possible i, en tots cas, abans de dos dies naturals d’haver estat emesa.
En els casos on la reclamació sigui per informe desfavorable del metge responsable i el Ple es posicioni favorablement, la llei estableix que també s’haurà d’informar a la direcció del centre, en el termini màxim de 7 dies, per a que en un marge de temps raonable, es procedeixi a l’aplicació de la PRAM per part d’un altre metge o equip diferent del que va denegar.
Davant de reclamacions per informe desfavorable de la CGAC:
El procediment a seguir serà el descrit anteriorment, però la dupla que va informar desfavorablement no podrà participar en la resolució de la reclamació, encara que podrà assistir al Ple amb veu però sense vot, per tal de presentar el cas i els arguments que han portat a emetre informe desfavorable.
Procediment en cas de desacord entre els membres de la dupla:
Quan la dupla que valora una sol·licitud planteja criteris discrepants i emet un informe de desacord presentarà el cas al Plenari, exposant cada membre els motius de la seva posició. Per l’adopció d’un acord es seguirà el procediment descrit en el apartat a).