Segona edició: dijous 23 d'octubre de 10:0 a 11:30 hores

El dol perinatal és el procés de dol que viuen les famílies arran de la mort d’un nadó durant l’embaràs, en el moment del part o poc després de néixer. Es tracta d’una experiència dolorosa, sovint invisibilitzada, que pot tenir un fort impacte emocional, físic i social en les persones afectades. Aquesta formació està orientada a oferir coneixements i recursos per entendre què és el dol perinatal, la situació que pateixen les famílies i com podem, des de l’entorn més proper i com a societat, acompanyar, validar i no minimitzar el patiment que poden viure.
Contingut de l'espai de Condicions de salut de l'Escola de Salut Catalana
Inscripcions per a la segona edició
Obertes fins al 22 d'octubre
Característiques
Durada: 1 hora i mitja lectiva.
Modalitat: seminari web síncron en línia a la plataforma Zoom. L’enllaç per accedir al seminari s’enviarà trenta minuts abans de l’inici de la sessió.
Destinataris: qualsevol persona que tingui interès a entendre el dol perinatal i com acompanyar-lo.
Sense cost per als participants.
Docent: Clara Garcia Terol. Llevadora. Professora del Grau Infermeria. Doctorant de la Universitat de Barcelona en Dol Perinatal i Salut mental materna.
Avaluació: satisfacció dels participants.
Certificació: les persones connectades un mínim d’un 80% de la sessió rebran un certificat de participació. Els certificats expedits per l'Escola de Salut Catalana són un reconeixement a la participació ciutadana en les activitats formatives. En cap cas es poden equiparar a certificats obtinguts en activitats de formació continuada en l'àmbit professional.
Objectius
- Sensibilitzar sobre la rellevància de parlar del dol perinatal.
- Adquirir coneixements i eines per tal de validar i acompanyar el dol perinatal.
Continguts
- A què ens referim quan parlem de mort perinatal?
- Què diferencia el dol perinatal d’altres tipus de dol?
- Com podem acompanyar aquestes famílies? Com no les ajudem?
- Recursos a la comunitat, xarxes, llibres, documentals...