Les entitats, públiques o privades, i els particulars que vulgueu disposar d’un DEA heu de sol·licitar-ne la instal·lació a una empresa fabricant o distribuïdora d'aquest tipus d'aparells.
Una vegada el tingueu instal·lat i abans d'utilitzar-lo us heu d'inscriure al Registre de desfibril·ladors fora de l’àmbit sanitari. La gestió del tràmit implica la signatura d'una declaració responsable que us compromet a:
- Senyalitzar adequadament en un lloc visible la ubicació del DEA i les seves normes d’utilització.
- Haver previst mitjans per a la comunicació immediata amb SEM a càrrec de qui instal·la el DEA, així com un sistema d’alerta posterior a l’autoritat sanitària a través del telèfon 112.
- Comptar amb personal autoritzat per a l’ús del DEA que hagi realitzat els cursos de formació continuada definits segons els criteris del Consell Català de Ressuscitació (CCR).
- Garantir el manteniment i la conservació del DEA, com a titular de l’entitat, empresa, establiment, servei o particular titular del seu emplaçament.
- Comptar amb un mínim d'una persona autoritzada per a l'ús del DEA al lloc d'ubicació de l'aparell durant l'horari d'activitat. En cas d’aparells DEA ubicats a la via pública, la persona responsable del DEA no està obligada a tenir una persona autoritzada perquè el faci servir.
Connexió automàtica i directa del DEA amb el SEM
Per a l’òptim funcionament i rendiment del DEA, és imprescindible una connexió automàtica i directa del DEA amb el SEM. Només cal disposar d’una ubicació pública fixa, mitjançant una línia de telèfon dedicada i connectada a la Central de Coordinació Sanitària del SEM, que treballa les 24 hores els 365 dies de l’any. Per obtenir una connexió automàtica amb el SEM, envieu un correu a connectardea.sem@gencat.cat.
Si el DEA es troba en un lloc d’accés públic però tancat, com les instal·lacions d’una empresa privada, un centre comercial, etc., caldrà, a més de la connexió automàtica, la identificació d’una persona responsable del centre amb el qual es pugui contactar per avaluar l’alerta (confirmació de l’emergència, via d’accés, etc.).
El SEM no es fa càrrec de la provisió, instal·lació i manteniment dels DEA, però ofereix assessorament i supervisió per a la connexió adreçats a entitats/institucions públiques i empreses.