Des de l'1 d'abril de 2023, la gestió de les incapacitats temporals (IT) generades per ingrés hospitalari, realització d’una cirurgia major ambulatòria (CMA) o l’alta d’una IT per motiu de part, es gestionen des del mateix hospital, a través d’una plataforma integrada al sistema d’informació del centre.
- En el cas d’un ingrés hospitalari, un cop el pacient està ingressat, l’administració del centre recull la informació requerida per gestionar la IT. Si el pacient segueix ingressat 7 dies després del primer dia que va faltar a la feina, el comunicat de confirmació es genera automàticament i té una validesa de 14 dies.
Els següents comunicats de confirmació es gestionen a l’atenció primària i el seguiment dels pacients correspon als metges o metgesses de família.
- Si t’has sotmès a una cirurgia major ambulatòria, l’administració del centre recull la informació requerida per gestionar la IT. Segons el diagnòstic de la intervenció, l’edat i el CNO (codi nacional d’ocupació) del pacient es calcula la durada òptima de la baixa.
Si aquesta és inferior a 5 dies es gestionarà la baixa i l’alta en el mateix moment.
Si la durada òptima és igual o major a 5 dies es gestionarà la baixa i els posteriors comunicats de confirmació s’hauran de gestionar des de l’atenció primària.
- Si ingresses per motiu de part i prèviament tenies activa una incapacitat temporal des del centre hospitalari et gestionaran l’alta d’aquesta baixa per que puguis tramitar el permís de maternitat sense haver de passar prèviament per l’atenció primària.
Tota la documentació que es generi, tant la baixa com el primer comunicat, es poden descarregar immediatament des de La Meva Salut.
Els objectius d’aquest canvi són agilitzar els processos, disminuir el nombre de contactes a l’atenció primària per gestions d’aquest tipus, desburocratitzar el sistema i millorar l’experiència del pacient i el seu entorn.
Data d'actualització:
13.06.2024