Llistat d'infografies per millorar l'atenció mèdica
-
Carta de drets per a la seguretat dels pacients de l’OMS (Obre en una nova finestra)

En el marc de la Cimera Ministerial Mundial sobre la Seguretat del Pacient, del passat mes d’abril, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) va presentar la primera Carta que recull els drets dels pacients en el context de la seguretat. L’objectiu principal és que aquest document serveixi com a eix vertebrador de les lleis, polítiques i directrius necessàries per garantir el benestar dels usuaris.
La seguretat del pacient fa referència als processos, els procediments i les cultures establerts als sistemes sanitaris per tal de promoure la salvaguarda i minimitzar el risc de danys en els pacients. Tal com recullen les normes internacionals dels drets humans, totes les persones tenen dret a una atenció sanitària segura, independentment de la seva edat, sexe, ètnia, raça, llengua, religió o qualsevol altra condició.
Tot plegat, queda recollit en el decàleg que proposa la nova Carta de Drets per a la Seguretat dels Pacients i en aquesta infografia.
Document disponible en català, castellà i anglès.
-
Cinc accions per millorar la seguretat de l'atenció mèdica (Obre en una nova finestra)

Els mateixos pacients són també una part fonamental del procés per millorar la seguretat del pacient. Alguns estudis demostren que els ciutadans que participen en les decisions sobre la seva salut tenen més probabilitats de recuperar-se més ràpid.
Ja sigui abans d’una operació, durant una consulta, en el moment de renovar una prescripció o de fer una prova diagnòstica, hi ha una sèrie de qüestions que s’han de tenir en compte. Et presentem una infografia amb algunes de les accions importants que es poden dur a terme per garantir una atenció segura. Aquest document està disponible en català, castellà i anglès.
-
Consells per involucrar-vos en una atenció sanitària més segura (Obre en una nova finestra)

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) considera que la participació activa dels pacients en la pròpia assistència en pot millorar significativament la seguretat i, per tant, la satisfacció davant dels resultats de salut.
En el seu Pla d’Acció Mundial sobre la Seguretat del Pacient 2021-2030, l’OMS destaca la importància d’aquesta implicació i de l’empoderament dels pacients i les seves famílies per donar suport a l’activitat professional del personal sanitari.
La col·laboració de pacients i familiars en la millora de la seguretat de l’atenció es pot concretar en 7 àmbits clau recollits en aquesta infografia.
Document disponible en català, castellà i anglès.
-

Des del vessant de la seguretat del pacient, la consulta telefònica té més inconvenients que avantatges respecte a la presencial. Conèixer bé les limitacions, tant les dels professionals com les dels pacients, i involucrar el pacient en la seva seguretat durant l’atenció telefònica són alguns punts clau per fer més segura la consulta telefònica i mantenir la qualitat de l’assistència. En aquesta infografia disponible en català, castellà i anglès, hi trobareu alguns consells per tal que els pacients puguin superar les dificultats de les consultes no presencials i s’involucrin en la missió de garantir la seguretat i la qualitat de l’assistència.
-

Des del vessant de la seguretat del pacient, la consulta telefònica té més inconvenients que avantatges respecte a la presencial. Conèixer bé les limitacions, tant les dels professionals com les dels pacients, i involucrar el pacient en la seva seguretat durant l’atenció telefònica són alguns punts clau per fer més segura la consulta telefònica i mantenir la qualitat de l’assistència. En aquesta infografia disponible en català, castellà i anglès, hi trobareu alguns consells per tal que els professionals puguin superar les dificultats de les consultes no presencials i s’involucrin en la missió de garantir la seguretat i la qualitat de l’assistència.