Recomanació de la Comissió Tècnica en Matèria de Documentació Clínica (CTMDC)
En cas d’eliminació de documentació clínica, els centres sanitaris, els professionals sanitaris a títol individual, els arxius i centres de documentació, han de comptar amb un registre d’eliminació d’històries clíniques.
Els camps mínims que haurien de constar en aquest registre són:
- Centre sanitari
- Número d’història clínica, nom i cognoms
- Any de referència més actual
- Tipus de suport
- Data d’eliminació
- Tipus documentals eliminats
- Mètode d’eliminació
- Suport alternatiu de substitució, si escau
A més, el centre/professional hauria de garantir que disposa d’un sistema que permeti relacionar el núm. d’història clínica amb la identitat del pacient (fitxer de pacients, etc.), de manera que, en cas necessari, es pugui comprovar el contacte del pacient amb el centre en el passat.
En tots els casos, la documentació eliminada haurà d’haver superat el temps de conservació establert en la normativa sobre documentació clínica vigent en cada moment, la qual cosa pot ser verificada, si fes falta, amb l’any de referència i la data d’eliminació. Per a més informació consulteu la recomanació del CTMDC sobre els terminis de conservació de la documentació clínica.