Comissió tècnica en matèria de documentació clínica
La Comissió Tècnica en Matèria de Documentació Clínica és un ens creat el 2013 pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i, d'acord amb l'Ordre SLT/151/2019, de 19 de juliol, per la qual es modifica l'Ordre SLT/108/2013, de 21 de maig, per la qual es regula la Comissió Tècnica en Matèria de Documentació Clínica, i se n’actualitza el contingut, adscrita a la Secretaria General del Departament de Salut.
Missió i funcions
- Establir criteris homogenis sobre els drets d'informació concernents la salut i l'autonomia del pacient, i la documentació clínica, en els àmbits següents:
- La custòdia, la conservació, l’esporgada i la destrucció de la documentació clínica.
- L’accés a les dades personals en matèria de salut i l’intercanvi de les dites dades, de conformitat amb el que estableix la normativa sobre protecció de dades de caràcter personal.
- Els procediments i els mètodes de translació de la informació de les històries clíniques del suport original a un altre suport, tant si és digital com d’una altra naturalesa, i també la seva interoperabilitat.
- Totes les altres funcions d’assessorament que en relació amb la gestió de la documentació clínica li encomani el departament competent en matèria de salut.
- Editar un protocol de referència per als centres i per al personal professional sanitari per tal de facilitar l’aplicació dels criteris que elabori d’acord amb l’apartat anterior.
Per al desenvolupament de les seves funcions, la Comissió Tècnica compta amb el suport de la Secretaria General.
Composició
- La Comissió Tècnica en Matèria de Documentació Clínica té la composició següent:
- Presidència, que es nomena entre els seus membres.
- Vicepresidència, nomenat d’entre els vocals per la persona titular de la presidència.
- Les vocalies estan formades per:
- La persona titular de la Secretaria General del departament competent en la matèria de salut, o la persona en la qual delegui.
- La persona titular de la unitat orgànica, amb rang mínim de direcció general, competent en matèria de recursos sanitaris.
- El cap o la cap de l’assessoria jurídica del departament competent en matèria de salut, o la persona en la qual delegui.
- Una persona proposada per la Coordinació General de les TIC en Salut.
- Les persones que ocupen els llocs de treball de responsable de l’arxiu i la documentació administrativa del departament competent en matèria de salut i del Servei Català de la Salut.
- Una persona proposada pel director o directora de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades.
- Una persona proposada pel director o directora del Servei Català de la Salut.
- Una persona proposada pel director o directora gerent de l’Institut Català de la Salut.
- Una persona proposada pel director o directora de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya.
- Una persona proposada per la persona titular de la unitat o òrgan de la secretaria sectorial en matèria de salut pública del departament competent en matèria de salut.
- Una persona a proposta del Consell de Col·legis de Metges de Catalunya.
- Una persona a proposta del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya.
- Una persona a proposta del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya.
- Una persona a proposta del Consorci de Salut i Social de Catalunya.
- Una persona a proposta de la Unió (Associació d’Entitats Sanitàries i Socials).
- Una persona a proposta de l’Associació Catalana d’Entitats de Salut (ACES).
- Una persona a proposta de la Societat Catalana de Documentació Mèdica de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.
- Una persona a proposta de la de Coordinadora d’Usuaris de la Sanitat, Salut, Consum i Alimentació.
- Una persona experta en matèria de gestió de documentació clínica proposada pel Comitè de Bioètica de Catalunya, que pertanyi, preferentment, al col·lectiu mèdic o d’infermeria.
- Dues persones expertes en matèria de gestió de documentació clínica, proposades per la persona titular del departament competent en matèria de salut.
Els membres de la CTMDC són nomenats per la persona titular del departament competent en matèria de salut per un període renovable de quatre anys, llevat dels que exerceixen la representació per raó del càrrec que ocupen. - Secretaria
La secretaria correspon a un funcionari o funcionària del departament competent en matèria de salut, designat per qui n’exerceix la titularitat.