Per poder navegar amb més tranquil·litat pels continguts d'aquesta web tingueu en compte el següent:

Sortir ràpid

1. Disposes del botó Surt ràpid per sortir immediatament.

pdf

2. Quan obris un PDF, simplement visualitza'l, sense desar-lo

esborrar-historial

3. Assegura't d'esborrar el teu historial de navegació abans de sortir.

mode-incognit

4. Fes servir la navegació privada o d'incògnit.

Saltar al contingut principal
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat
Menú
  • Contacte
  • Idioma: ca
    • CastellanoPowered by Google Translate
    • EnglishPowered by Google Translate
    • FrançaisPowered by Google Translate
    • Sobre la traducció
Cercador

Cercador

La Meva Salut. Obre en una nova finestra.
Programació de visites al CAP. Obre en una nova finestra.
Què cal fer si...
La baixa mèdica

Canal Salut

  • Inici
  • Accedeix a “Salut A-Z”
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • X
    • Y
    • Z
    • Accedeix a “Salut A-Z”

    Imatge 1: A
    Imatge 2: D
    Imatge 3: P

    Salut A-Z

    Informació divulgativa sobre malalties i temes de salut, basada en l'evidència científica i avalada per l'expertesa dels professionals del sistema sanitari.

    Accedeix a “Salut A-Z”

  • Accedeix a “Vida saludable”
    • Accedeix a “Salut mental”

      • Factors que hi influeixen
      • L'impacte de la salut mental
      • Consells per tenir-ne cura
      • Trastorns mentals
      • Quan i com demanar ajuda
      • Suïcidi i conducta suïcida
      • 061. Una veu contra el suïcidi
      • Atenció multidisciplinària als problemes complexos
      • Mites i falses creences
      • Enllaços d'interès
      • Accedeix a “Salut mental”

    • Accedeix a “Alimentació”

      • Alimentació saludable
      • Alimentació sostenible
      • "Petits canvis per menjar millor"
      • Més fruites i hortalisses
      • Receptes saludables
      • Piràmide de l'alimentació saludable
      • Els aliments
      • La dieta mediterrània
      • Alimentació vegetariana
      • Higiene, conservació i preparació d'aliments
      • Alimentació i malalties
      • Accedeix a “Alimentació”

    • Accedeix a “Activitat física”

      • Què entenem per activitat física?
      • Trenqueu amb el sedentarisme
      • Quins beneficis té l’activitat física?
      • Quanta activitat física he de fer per gaudir d’una bona salut?
      • Com ser actiu quan...
      • Soc una persona activa?
      • Rutes saludables
      • Recursos per a professionals. Obre en una nova finestra.
      • Accedeix a “Activitat física”

    • Son
    • Accedeix a “Etapes de la vida”

      • Embaràs
      • Nadons
      • Infància i adolescència
      • Persones grans
      • Final de la vida
      • Accedeix a “Etapes de la vida”

    • Accedeix a “Hàbits d'higiene”

      • Rentar-se les mans
      • Salut bucodental
      • Animals domèstics
      • Consells per prevenir les malalties de transmissió alimentària
      • Accedeix a “Hàbits d'higiene”

    • Deixar de fumar
    • Evitar l'alcohol. Obre en una nova finestra.
    • Accedeix a “Empresa promotora de salut”

      • L'empresa . Obre en una nova finestra.
      • La participació dels treballadors. Obre en una nova finestra.
      • Qüestionaris temàtics. Obre en una nova finestra.
      • Els programes. Obre en una nova finestra.
      • Accedeix a “Empresa promotora de salut” . Obre en una nova finestra.

    • Sexualitat
    • Salut auditiva
    • Accedeix a “Salut bucodental”

      • La boca i les dents
      • Higiene i cura de les dents
      • Serveis d’odontologia als centres d’atenció primària. Obre en una nova finestra.
      • Problemes i malalties bucodentals més freqüents
      • Tractaments més comuns
      • Accedeix a “Salut bucodental”

    • Salut visual
    • Accedeix a “Prevenir accidents i lesions”

      • Col·lisions de trànsit
      • Seguretat infantil
      • Persones grans
      • Primers auxilis
      • Accedeix a “Prevenir accidents i lesions”

    • Accedeix a “Lleure amb seguretat”

      • Viatges
      • Revetlles amb precaució
      • Seguretat a la platja i a la piscina
      • Bancs solars
      • Recol·lecció i consum de bolets
      • Recomanacions per a l'ús i l'elecció de la bicicleta
      • Joguines saludables i segures
      • Recomanacions de seguretat per a la pràctica de l'esquí i del surf de neu (snowboard)
      • Cultura i salut
      • Lectura i salut
      • Lleure sense drogues ni addiccions
      • Accedeix a “Lleure amb seguretat”

    • Vacunació
    • Accedeix a “Ús responsable de noves tecnologies”

      • Infància i adolescència
      • Accedeix a “Ús responsable de noves tecnologies”

    • Accedeix a “Entorn saludable”

      • Com influeix en la salut?
      • I què puc fer, jo?
      • El medi
      • Escola promotora de salut
      • Empresa promotora de salut
      • Lloc de treball
      • Natura
      • Accedeix a “Entorn saludable”

    • Accedeix a “Consells per a tot l’any”

      • Consells per a la primavera
      • Consells per a l'estiu
      • Consells per a la tardor
      • Consells per a l'hivern
      • Accedeix a “Consells per a tot l’any”

    • Accedeix a “Vida saludable”

    Imatge 1: Alimentació
    Imatge 2: Activitat física
    Imatge 3: Etapes de la vida

    Vida saludable

    La vida saludable influeix de manera directa en el benestar, l'equilibri personal i la qualitat de vida. Aconseguir-ho, depèn de l'estil de vida i dels hàbits diaris.

    Accedeix a “Vida saludable”

  • Accedeix a “Sistema de salut”
    • Accedeix a “El sistema de salut de Catalunya”

      • Qui és qui?
      • Àmbits d'actuació
      • Plans i estratègies. Obre en una nova finestra.
      • Accedeix a “El sistema de salut de Catalunya”

    • Serveis sanitaris. Obre en una nova finestra.
    • Centres sanitaris. Obre en una nova finestra.
    • Prevenció i detecció de malalties
    • Accedeix a “El rol de la ciutadania en relació amb el sistema”

      • Condicions d'accés. Obre en una nova finestra.
      • Vies d'accés. Obre en una nova finestra.
      • Drets i deures. Obre en una nova finestra.
      • Guia d'ús dels serveis sanitaris. Obre en una nova finestra.
      • Què cal fer si...
      • Participació
      • Reclamacions i suggeriments. Obre en una nova finestra.
      • Accedeix a “El rol de la ciutadania en relació amb el sistema”

    • Accedeix a “Dades de salut”

      • Dades del sistema de salut de Catalunya
      • Catàleg de dades obertes de Salut
      • Accedeix a “Dades de salut”

    • Accedeix a “Sistema de salut”

    Imatge 1: El sistema de salut de Catalunya
    Imatge 2: Serveis sanitaris
    Imatge 3: Prevenció i detecció de malalties

    Sistema de salut

    El sistema es basa en un model d'excel·lència que situa les persones al centre i les acompanya al llarg de tota la vida: en té cura perquè neixin i creixin amb salut, detecta i tracta les malalties que puguin patir, i vetlla perquè se'n respecti el dret a morir dignament.

    Accedeix a “Sistema de salut”

  • Accedeix a “Professionals”
    • Accedeix a “Professions sanitàries”

      • Infermeria
      • Psicologia clínica
      • Pràctica professional
      • Treballeu al sistema de salut
      • Compatibilitats
      • Programa d'atenció integral al metge malalt (PAIMM)
      • Accedeix a “Professions sanitàries”

    • Accedeix a “Formació”

      • Formació especialitzada
      • Formació continuada
      • Accedeix a “Formació”

    • Accedeix a “Vigilància epidemiològica”

      • Adreces i telèfons dels Serveis de Vigilància Epidemiològica. Obre en una nova finestra.
      • Malalties de declaració obligatòria i brots epidèmics. Obre en una nova finestra.
      • Alertes i amenaces. Obre en una nova finestra.
      • Sistema de notificació microbiològica de Catalunya (SNMC). Obre en una nova finestra.
      • Sistema d'Informació per a la Vigilància d'Infeccions a Catalunya (SIVIC). Obre en una nova finestra.
      • Pla d'actuació per prevenir els efectes de les onades de calor sobre la salut (POCS). Obre en una nova finestra.
      • Vigilància perinatal. Obre en una nova finestra.
      • Accedeix a “Vigilància epidemiològica”

    • Accedeix a “Consells i comissions”

      • Comitè d’Avaluació, Innovació i Reforma Operativa del Sistema de Salut (CAIROS)
      • Consell Assessor en Polítiques de Gènere en Salut. Obre en una nova finestra.
      • Comissions clíniques de salut i gènere a Catalunya
      • Comissió Assessora de l'Oficina de Salut Bucodental
      • Comissió Assessora en Malalties Minoritàries (CAMM)
      • Comissió Departamental d'Innovació i Transformació del Sistema de Salut. Obre en una nova finestra.
      • Comissió de Garantia i Avaluació de Catalunya (CGAC)
      • Comissió mixta Departament - Col·legi logopedes
      • Comissió Tècnica en Matèria de Documentació Clínica
      • Comitè de Bioètica de Catalunya (CBC)
      • Comitès ètics d'investigació clínica (CEIC) acreditats. Obre en una nova finestra.
      • Consell Assessor de l’Atenció Primària i Comunitària. Obre en una nova finestra.
      • Consell Assessor de l'Atenció Sociosanitària. Obre en una nova finestra.
      • Consell Assessor de Salut mental i Addiccions (CASMiA). Obre en una nova finestra.
      • Consell Assessor sobre la diabetis
      • Accedeix a “Consells i comissions”

    • Accedeix a “Recursos ”

      • Essencial. Obre en una nova finestra.
      • Bases de dades i metacercadors
      • Guies de pràctica clínica. Obre en una nova finestra.
      • Protocols i recomanacions
      • Serveis lingüístics
      • Vídeo Salut
      • Sistemes d'informació sanitària, catàlegs i classificacions
      • Scientia. Obre en una nova finestra.
      • Accedeix a “Recursos ”

    • Salut de l'A a la Z. Inclou la informació per a professionals
    • Històries de salut
    • Coronavirus SARS-CoV-2
    • Accedeix a “Professionals”

    Imatge 1: Professions sanitàries
    Imatge 2: Formació
    Imatge 3: Vigilància epidemiològica

    Professionals

    Eines i recursos de suport per millorar el desenvolupament de les professions sanitàries, facilitar l'exercici de la pràctica clínica, i promoure el coneixement científic i la formació continuada.

    Accedeix a “Professionals”

  • Accedeix a “Actualitat”
    • Novetats a Canal Salut
    • Campanyes
    • Dies mundials
    • Webs de salut
    • Xarxes socials
    • Recursos multimèdia
    • Butlletins
    • Accedeix a “Actualitat”

    Imatge 1: Novetats a Canal Salut
    Imatge 2: Campanyes
    Imatge 3: Xarxes socials

    Actualitat

    Un ampli ventall de recursos en línia per conèixer totes les novetats relacionades amb l'àmbit de la salut i el sector sanitari.

    Accedeix a “Actualitat”

. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat

| Canal Salut

  • Inici
  • Inici

Els ciutadans valoren amb un notable l'atenció primària de la Regió Sanitària Lleida

Torna
Dilluns, 26 de de febrer de 2024
  1. Els darrers resultats del Pla d’enquestes de satisfacció de Salut situen en un 8 la satisfacció global a primària, la segona més alta de Catalunya, només per darrere del Pirineu
El tracte personal d’infermeria és un dels aspectes més ben valorats pels ciutadans de la Regió Sanitària Lleida.{"name":"2024/02/26/10/33/9de5d82b-0f2d-4877-b83e-81b480f1f9c4.jpg","author":"Salut","type":"0","location":"0","weight":1541016}


El Servei Català de la Salut ha publicat els darrers resultats del Pla d'enquestes de percepció, experiència i satisfacció d'usuaris (PLAENSA), que recullen l’opinió dels ciutadans que han utilitzat els serveis d’atenció primària durant el 2023. L’estudi revela que les persones de la Plana de Lleida que han estat ateses en l’atenció primària puntuen la satisfacció global amb el servei amb un 8,06, una xifra superior a la de l’anterior enquesta, de l’any 2022, quan va ser del 7,89. La satisfacció dels usuaris lleidatans només té per sobre la dels usuaris de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, que l’han qualificat amb un 8,15, la nota més alta de Catalunya. La mitjana catalana se situa al 7,72.

Els aspectes més ben valorats pels enquestats a Lleida són el tracte del personal d’infermeria (95,4%), les explicacions comprensibles (95,4%), la neteja del CAP (95,3%) i la informació coherent (95,2%). A més, gairebé el 90% dels entrevistats va afirmar que tornaria al mateix centre, quan l’any anterior ho va fer el 87,2%.

Tot i els bons resultats, per millorar l'organització de l'atenció primària Salut desplegarà en els propers mesos l’eina de programació per motius a tots els equips d’atenció primària (EAP). Es tracta d’un programari que permet adequar les necessitats de consulta de l’usuari amb el perfil professional, la tipologia de visita i la demora adequada per oferir una atenció més resolutiva per a la ciutadania.

Amb aquest mètode es defineixen fins a 285 motius de demanda de visita per part dels usuaris, entre població adulta i pediàtrica, incloent Treball Social i Odontologia, i fixa quin és el professional més adient per donar resposta, el tipus de visita més adient i quina demora pot arribar a tenir. Aquest sistema s’està testant des de fa mesos a mode de pla pilot en alguns equips de tot Catalunya i al llarg de l’any s’estendrà a tota la resta.

Davant aquests resultats, el director dels Serveis Territorials de Salut a Lleida i gerent de la Regió Sanitària Lleida, Raül Llevot, admet que “estem molt satisfets amb la millora dels indicadors d’aquest últim estudi, perquè això significa quela satisfacció dels usuaris respecte del nostre servei d’atenció primària ha incrementat en l’últim any. I aquesta millora és reflex de la important feina que s’està fent per millorar tant l’atenció, com l’accessibilitat en aquest àmbit.” En aquest sentit, ha fet referència al Pla de millora de l’accessibilitat de la ciutadania a l’atenció sanitària del Departament Salut, engegat ara fa un any, que ha contribuït a la millora dels resultats. “L’atenció primària és un puntal del sistema sanitari i les eines que posa al nostre abastaquest Pla ens han permès ajustar molts aspectes per retallar temps d’espera tant en les visites presencials, com en l’atenció telefònica.” Tot i així, Llevot assegura que cal continuar treballant per millorar els punts que generen disconfort i que dificulten l’experiència dels usuaris.

El PLAENSA

Pla d'enquestes de percepció, experiència i satisfacció d'usuaris (PLAENSA) és un projecte que va començar l'any 2001 per avaluar la qualitat del servei i el grau de satisfacció de les persones usuàries amb els diferents serveis sanitaris públics, amb l'objectiu d'obtenir una informació que resulta molt valuosa per dissenyar i implementar estratègies de millora de la qualitat en la provisió d'aquests serveis.

La satisfacció és un sentiment subjectiu de la persona receptora del servei, que té un gran valor per a la gestió. Quantificar-la permet avaluar l'acceptabilitat dels esforços de planificació i provisió de serveis i complementar els aspectes d'eficiència i efectivitat.

Més informació

  • El tracte personal d¿infermeria és un dels aspectes més ben valorats pels ciutadans de la Regió Sanitària Lleida. (Obre en una nova finestra)

Vacunació contra el virus del papil·loma humà entre els 12 i 18 anys

Vacuna't per reduir el risc de contagi

Segueix les xarxes socials de Salut

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona d'Instagram
  • Icona de Telegram
  • Icona de LinkedIn
  • Icona de Youtube
  • Icona de missatge
  • Icona de compartir

Adreces i telèfons

Cerca on pots registrar un document, quin és l’horari de la teva oficina d’atenció ciutadana més propera…

Com t'atenem

Pots contactar amb nosaltres mitjançant qualsevol dels següents canals de contacte

  • X Salut (Twitter) X Salut (Twitter) . Obre en una nova finestra.
  • Instagram Salut Instagram Salut . Obre en una nova finestra.
  • Facebook Salut Facebook Salut . Obre en una nova finestra.
  • 061 Salut Respon 061 Salut Respon . Obre en una nova finestra.
  • Oficines d’Atenció Ciutadana Oficines d’Atenció Ciutadana . Obre en una nova finestra.
  • Oficines de registre Oficines de registre . Obre en una nova finestra.
  • Telèfons especialitzats Telèfons especialitzats . Obre en una nova finestra.
  • Bústia de contacte Bústia de contacte . Obre en una nova finestra.
gencat.cat
  • Sobre el Canal Salut
  • Sobre gencat
  • Avís legal
  • Política de galetes
  • Accessibilitat
  • Mapa web