Per poder navegar amb més tranquil·litat pels continguts d'aquesta web tingueu en compte el següent:

Sortir ràpid

1. Disposes del botó Surt ràpid per sortir immediatament.

pdf

2. Quan obris un PDF, simplement visualitza'l, sense desar-lo

esborrar-historial

3. Assegura't d'esborrar el teu historial de navegació abans de sortir.

mode-incognit

4. Fes servir la navegació privada o d'incògnit.

Saltar al contingut principal
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat
Menú
  • Contacte
  • Idioma: ca
    • CastellanoPowered by Google Translate
    • EnglishPowered by Google Translate
    • FrançaisPowered by Google Translate
    • Sobre la traducció
Cercador

Cercador

La Meva Salut. Obre en una nova finestra.
Programació de visites al CAP. Obre en una nova finestra.
Què cal fer si...
La baixa mèdica

Canal Salut

  • Inici
  • Accedeix a “Salut A-Z”
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • X
    • Y
    • Z
    • Accedeix a “Salut A-Z”

    Imatge 1: A
    Imatge 2: D
    Imatge 3: P

    Salut A-Z

    Informació divulgativa sobre malalties i temes de salut, basada en l'evidència científica i avalada per l'expertesa dels professionals del sistema sanitari.

    Accedeix a “Salut A-Z”

  • Accedeix a “Vida saludable”
    • Accedeix a “Salut mental”

      • Factors que hi influeixen
      • L'impacte de la salut mental
      • Consells per tenir-ne cura
      • Trastorns mentals
      • Quan i com demanar ajuda
      • Suïcidi i conducta suïcida
      • 061. Una veu contra el suïcidi
      • Atenció multidisciplinària als problemes complexos
      • Mites i falses creences
      • Enllaços d'interès
      • Accedeix a “Salut mental”

    • Accedeix a “Alimentació”

      • Alimentació saludable
      • Alimentació sostenible
      • "Petits canvis per menjar millor"
      • Més fruites i hortalisses
      • Receptes saludables
      • Piràmide de l'alimentació saludable
      • Els aliments
      • La dieta mediterrània
      • Alimentació vegetariana
      • Higiene, conservació i preparació d'aliments
      • Alimentació i malalties
      • Accedeix a “Alimentació”

    • Accedeix a “Activitat física”

      • Què entenem per activitat física?
      • Trenqueu amb el sedentarisme
      • Quins beneficis té l’activitat física?
      • Quanta activitat física he de fer per gaudir d’una bona salut?
      • Com ser actiu quan...
      • Soc una persona activa?
      • Rutes saludables
      • Recursos per a professionals. Obre en una nova finestra.
      • Accedeix a “Activitat física”

    • Son
    • Accedeix a “Etapes de la vida”

      • Embaràs
      • Nadons
      • Infància i adolescència
      • Persones grans
      • Final de la vida
      • Accedeix a “Etapes de la vida”

    • Accedeix a “Hàbits d'higiene”

      • Rentar-se les mans
      • Salut bucodental
      • Animals domèstics
      • Consells per prevenir les malalties de transmissió alimentària
      • Accedeix a “Hàbits d'higiene”

    • Deixar de fumar
    • Evitar l'alcohol. Obre en una nova finestra.
    • Accedeix a “Empresa promotora de salut”

      • L'empresa . Obre en una nova finestra.
      • La participació dels treballadors. Obre en una nova finestra.
      • Qüestionaris temàtics. Obre en una nova finestra.
      • Els programes. Obre en una nova finestra.
      • Accedeix a “Empresa promotora de salut” . Obre en una nova finestra.

    • Sexualitat
    • Salut auditiva
    • Accedeix a “Salut bucodental”

      • La boca i les dents
      • Higiene i cura de les dents
      • Serveis d’odontologia als centres d’atenció primària. Obre en una nova finestra.
      • Problemes i malalties bucodentals més freqüents
      • Tractaments més comuns
      • Accedeix a “Salut bucodental”

    • Salut visual
    • Accedeix a “Prevenir accidents i lesions”

      • Col·lisions de trànsit
      • Seguretat infantil
      • Persones grans
      • Primers auxilis
      • Accedeix a “Prevenir accidents i lesions”

    • Accedeix a “Lleure amb seguretat”

      • Viatges
      • Revetlles amb precaució
      • Seguretat a la platja i a la piscina
      • Bancs solars
      • Recol·lecció i consum de bolets
      • Recomanacions per a l'ús i l'elecció de la bicicleta
      • Joguines saludables i segures
      • Recomanacions de seguretat per a la pràctica de l'esquí i del surf de neu (snowboard)
      • Cultura i salut
      • Lectura i salut
      • Lleure sense drogues ni addiccions
      • Accedeix a “Lleure amb seguretat”

    • Vacunació
    • Accedeix a “Ús responsable de noves tecnologies”

      • Infància i adolescència
      • Accedeix a “Ús responsable de noves tecnologies”

    • Accedeix a “Entorn saludable”

      • Com influeix en la salut?
      • I què puc fer, jo?
      • El medi
      • Escola promotora de salut
      • Empresa promotora de salut
      • Lloc de treball
      • Natura
      • Accedeix a “Entorn saludable”

    • Accedeix a “Consells per a tot l’any”

      • Consells per a la primavera
      • Consells per a l'estiu
      • Consells per a la tardor
      • Consells per a l'hivern
      • Accedeix a “Consells per a tot l’any”

    • Accedeix a “Vida saludable”

    Imatge 1: Alimentació
    Imatge 2: Activitat física
    Imatge 3: Etapes de la vida

    Vida saludable

    La vida saludable influeix de manera directa en el benestar, l'equilibri personal i la qualitat de vida. Aconseguir-ho, depèn de l'estil de vida i dels hàbits diaris.

    Accedeix a “Vida saludable”

  • Accedeix a “Sistema de salut”
    • Accedeix a “El sistema de salut de Catalunya”

      • Qui és qui?
      • Àmbits d'actuació
      • Plans i estratègies. Obre en una nova finestra.
      • Accedeix a “El sistema de salut de Catalunya”

    • Serveis sanitaris. Obre en una nova finestra.
    • Centres sanitaris. Obre en una nova finestra.
    • Prevenció i detecció de malalties
    • Accedeix a “El rol de la ciutadania en relació amb el sistema”

      • Condicions d'accés. Obre en una nova finestra.
      • Vies d'accés. Obre en una nova finestra.
      • Drets i deures. Obre en una nova finestra.
      • Guia d'ús dels serveis sanitaris. Obre en una nova finestra.
      • Què cal fer si...
      • Participació
      • Reclamacions i suggeriments. Obre en una nova finestra.
      • Accedeix a “El rol de la ciutadania en relació amb el sistema”

    • Accedeix a “Dades de salut”

      • Dades del sistema de salut de Catalunya
      • Catàleg de dades obertes de Salut
      • Accedeix a “Dades de salut”

    • Accedeix a “Sistema de salut”

    Imatge 1: El sistema de salut de Catalunya
    Imatge 2: Serveis sanitaris
    Imatge 3: Prevenció i detecció de malalties

    Sistema de salut

    El sistema es basa en un model d'excel·lència que situa les persones al centre i les acompanya al llarg de tota la vida: en té cura perquè neixin i creixin amb salut, detecta i tracta les malalties que puguin patir, i vetlla perquè se'n respecti el dret a morir dignament.

    Accedeix a “Sistema de salut”

  • Accedeix a “Professionals”
    • Accedeix a “Professions sanitàries”

      • Infermeria
      • Psicologia clínica
      • Pràctica professional
      • Treballeu al sistema de salut
      • Compatibilitats
      • Programa d'atenció integral al metge malalt (PAIMM)
      • Accedeix a “Professions sanitàries”

    • Accedeix a “Formació”

      • Formació especialitzada
      • Formació continuada
      • Accedeix a “Formació”

    • Accedeix a “Vigilància epidemiològica”

      • Adreces i telèfons dels Serveis de Vigilància Epidemiològica. Obre en una nova finestra.
      • Malalties de declaració obligatòria i brots epidèmics. Obre en una nova finestra.
      • Alertes i amenaces. Obre en una nova finestra.
      • Sistema de notificació microbiològica de Catalunya (SNMC). Obre en una nova finestra.
      • Sistema d'Informació per a la Vigilància d'Infeccions a Catalunya (SIVIC). Obre en una nova finestra.
      • Pla d'actuació per prevenir els efectes de les onades de calor sobre la salut (POCS). Obre en una nova finestra.
      • Vigilància perinatal. Obre en una nova finestra.
      • Accedeix a “Vigilància epidemiològica”

    • Accedeix a “Consells i comissions”

      • Comitè d’Avaluació, Innovació i Reforma Operativa del Sistema de Salut (CAIROS)
      • Consell Assessor en Polítiques de Gènere en Salut. Obre en una nova finestra.
      • Comissions clíniques de salut i gènere a Catalunya
      • Comissió Assessora de l'Oficina de Salut Bucodental
      • Comissió Assessora en Malalties Minoritàries (CAMM)
      • Comissió Departamental d'Innovació i Transformació del Sistema de Salut. Obre en una nova finestra.
      • Comissió de Garantia i Avaluació de Catalunya (CGAC)
      • Comissió mixta Departament - Col·legi logopedes
      • Comissió Tècnica en Matèria de Documentació Clínica
      • Comitè de Bioètica de Catalunya (CBC)
      • Comitès ètics d'investigació clínica (CEIC) acreditats. Obre en una nova finestra.
      • Consell Assessor de l’Atenció Primària i Comunitària. Obre en una nova finestra.
      • Consell Assessor de l'Atenció Sociosanitària. Obre en una nova finestra.
      • Consell Assessor de Salut mental i Addiccions (CASMiA). Obre en una nova finestra.
      • Consell Assessor sobre la diabetis
      • Accedeix a “Consells i comissions”

    • Accedeix a “Recursos ”

      • Essencial. Obre en una nova finestra.
      • Bases de dades i metacercadors
      • Guies de pràctica clínica. Obre en una nova finestra.
      • Protocols i recomanacions
      • Serveis lingüístics
      • Vídeo Salut
      • Sistemes d'informació sanitària, catàlegs i classificacions
      • Scientia. Obre en una nova finestra.
      • Accedeix a “Recursos ”

    • Salut de l'A a la Z. Inclou la informació per a professionals
    • Històries de salut
    • Coronavirus SARS-CoV-2
    • Accedeix a “Professionals”

    Imatge 1: Professions sanitàries
    Imatge 2: Formació
    Imatge 3: Vigilància epidemiològica

    Professionals

    Eines i recursos de suport per millorar el desenvolupament de les professions sanitàries, facilitar l'exercici de la pràctica clínica, i promoure el coneixement científic i la formació continuada.

    Accedeix a “Professionals”

  • Accedeix a “Actualitat”
    • Novetats a Canal Salut
    • Campanyes
    • Dies mundials
    • Webs de salut
    • Xarxes socials
    • Recursos multimèdia
    • Butlletins
    • Accedeix a “Actualitat”

    Imatge 1: Novetats a Canal Salut
    Imatge 2: Campanyes
    Imatge 3: Xarxes socials

    Actualitat

    Un ampli ventall de recursos en línia per conèixer totes les novetats relacionades amb l'àmbit de la salut i el sector sanitari.

    Accedeix a “Actualitat”

. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat

| Canal Salut

  • Inici
  • Inici

Millora la satisfacció de la ciutadania amb l'atenció primària de la Regió Sanitària Girona

Torna
Dilluns, 26 de de febrer de 2024
  1. Els resultats de l’enquesta PLAENSA afloren una evolució positiva en tots els indicadors de percepció i experiència del pacient
  2. Els usuaris puntuen amb un 8 l’atenció rebuda en els centres gironins, per sobre de la mitjana de Catalunya
Un professional d’atenció primària de la Regió Sanitària Girona atenent un pacient.{"name":"2024/02/26/10/02/bc056448-49fb-4320-8c09-ef27e903babf.jpeg","author":"Salut","type":"0","location":"0","weight":317674}


L’atenció primària de la Regió Sanitària Girona ha millorat el grau de satisfacció de la ciutadania amb l’atenció rebuda en 0,40 punts, passant d’una 7,64 el 2022 a 8,03 el 2023, segons es desprèn de l’últim Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció d’usuaris (PLAENSA). Els resultats també indiquen una millora en la fidelitat dels usuaris i gairebé 9 de cada 10 (el 88,1%) tornaria al centre que els atén (més de 3 punts per sobre del 2022, quan se situava en el 84,7%). L’objectiu del PLAENSA és incorporar la veu de la ciutadania en la millora de la qualitat dels serveis sanitaris. La satisfacció és un sentiment subjectiu de la persona que rep el servei i té un gran valor per a la gestió, la planificació i provisió de serveis sanitaris.

L’enquesta interpel·la la ciutadania en diferents aspectes relacionats amb l’experiència al centre de salut on ha sigut atesa, com ara el tracte del personal, els canals per rebre atenció, el soroll, la neteja o si les explicacions s’entenen. Els aspectes més ben valorats són la neteja (95,4%), la comprensió de les explicacions (94,8%), el tracte del personal d’infermeria (96,2%) i de medicina (93,7%) i la coherència de les explicacions (94,3%). Així mateix, un 91,3% dels enquestats creu que està en bones mans i un 89,2% valora positivament el temps que li ha dedicat el professional de medicina.

L’indicador que més creix respecte el 2022 és el relacionat amb l’accessibilitat i que avalua la percepció del pacient a l’hora d’agendar el dia de la visita: augmenta un 7%, passant del 63,1% el 2022 al 70,2% el 2023. Aquesta evolució positiva s’emmarca en el Pla de millora de l’accessibilitat de la ciutadania a l’atenció sanitària del Departament de Salut impulsat fa un any amb l’objectiu de millorar la resolució de l’atenció primària. També millora la valoració dels diferents canals existents per rebre atenció (que passa del 79,6% al 86,6%) i l’atenció rebuda al CAP fora de l’horari habitual (incrementa del 75,1% al 81,8%). A més, tots els àmbits de l’enquesta superen la mitjana global de Catalunya.

En conjunt, 11 dels 20 indicadors –el 55%– se situen en nivells d’excel·lència amb una puntuació superior al 90%, mentre que en l’enquesta del 2022 en van ser 9. Els resultats permeten que cada àrea bàsica de salut identifiqui quines són les aspectes de millora segons la perspectiva del ciutadà i poder-hi implementar les mesures correctores pertinents.

El Pla d'enquestes de satisfacció (PLAENSA©) és un projecte que va començar l'any 2001 per avaluar la qualitat del servei i el grau de satisfacció de les persones usuàries amb els diferents serveis sanitaris públics, amb l'objectiu d'obtenir una informació que resulta molt valuosa per dissenyar i implementar estratègies de millora de la qualitat en aquests serveis.

Programació per motius

Per tal de seguir millorant l’accessibilitat de la ciutadania a l’atenció primària, el Departament de Salut implantarà durant aquest 2024 la Programació per motius a tots els equips d’atenció primària de Catalunya. Es tracta d’un nou sistema d’accés per adequar les necessitats freqüents de motiu de consulta amb el perfil professional que l’hauria d’atendre, la tipologia de visita i la demora adequada per oferir una atenció més resolutiva per a la ciutadania.

Aquesta nova eina ha estat consensuada amb professionals assistencials i administratius de 120 equips d’atenció primària (EAP). El desplegament es farà de forma progressiva i els primers en incorporar el sistema a la Regió Sanitària Girona seran els equips d’atenció primària de Santa Clara (Girona), Taialà (Girona), Tordera, Blanes, Sils-Vidreres-Maçanet, Breda-Hostalric, Arbúcies-Sant Hilari, Palafrugell i Calella.

Més informació

  • Un professional d¿atenció primària de la Regió Sanitària Girona atenent un pacient. (Obre en una nova finestra)
  • Una professional d¿atenció primària de la Regió Sanitària Girona atenent un pacient. (Obre en una nova finestra)

Vacunació contra el virus del papil·loma humà entre els 12 i 18 anys

Vacuna't per reduir el risc de contagi

Segueix les xarxes socials de Salut

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona d'Instagram
  • Icona de Telegram
  • Icona de LinkedIn
  • Icona de Youtube
  • Icona de missatge
  • Icona de compartir

Adreces i telèfons

Cerca on pots registrar un document, quin és l’horari de la teva oficina d’atenció ciutadana més propera…

Com t'atenem

Pots contactar amb nosaltres mitjançant qualsevol dels següents canals de contacte

  • X Salut (Twitter) X Salut (Twitter) . Obre en una nova finestra.
  • Instagram Salut Instagram Salut . Obre en una nova finestra.
  • Facebook Salut Facebook Salut . Obre en una nova finestra.
  • 061 Salut Respon 061 Salut Respon . Obre en una nova finestra.
  • Oficines d’Atenció Ciutadana Oficines d’Atenció Ciutadana . Obre en una nova finestra.
  • Oficines de registre Oficines de registre . Obre en una nova finestra.
  • Telèfons especialitzats Telèfons especialitzats . Obre en una nova finestra.
  • Bústia de contacte Bústia de contacte . Obre en una nova finestra.
gencat.cat
  • Sobre el Canal Salut
  • Sobre gencat
  • Avís legal
  • Política de galetes
  • Accessibilitat
  • Mapa web