El Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya s’ha compromès a fer accessible el seu lloc web Canal Salut de conformitat amb:
- el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic (d'ara endavant, Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre) i
- el Decret 216/2023, de 5 de desembre, sobre accessibilitat dels llocs web i de les aplicacions per a dispositius mòbils de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic (d'ara endavant, Decret 216/2023, de 5 de desembre).
La present declaració d’accessibilitat s’aplica a https://canalsalut.gencat.cat/
Més informació
-
Decret 216/2023, de 5 de desembre
(Obre en una nova finestra)
Sobre accessibilitat dels llocs web i de les aplicacions per a dispositius mòbils de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic.
-
Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre
(Obre en una nova finestra)
sobre accessibilitat dels llocs webs i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic
-
Directiva (UE) 2016/2102 del Parlament Europeu i del Consell, de 26 d'octubre
(Obre en una nova finestra)
sobre l’accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils dels organismes del sector públic
Situació de compliment
Aquest lloc web encara no és conforme amb el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, i amb el Decret 216/2023, de 5 de desembre a causa de la manca de conformitat dels aspectes que s’indiquen a continuació.
Contingut no accessible
El contingut que es recull a continuació no és accessible pels següents motius:
- Manca de conformitat amb el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre i amb el Decret 216/2023, de 5 de desembre:
- En alguns moments l’usuari pot ser redirigit a pàgines externes al web (secció d’accessibilitat, contacte de la generalitat, etc.). Aquest fet pot provocar una navegació i identificació incoherents (criteri 3.2.3 i 3.2.4 de les WCAG 2.1).
- En aquesta declaració d’accessibilitat no es recullen les barreres de les pàgines externes tot i que formin part del procés de navegació.
- El lloc web conté imatges sense contingut alternatiu (criteri 1.1.1 de les WCAG 2.1).
- Els audiovisuals no contenen audiodescripcions. Només alguns ofereixen subtítols (criteri 1.2.3 de les WCAG 2.1).
- Els documents PDF contenen imatges sense alternatives i manca de marcat de taules i encapçalaments (criteris 1.1.1 i 1.3.1 de les WCAG 2.1).
- En alguns documents PDF no s’ha marcat l’idioma general (criteri 3.1.1 de les WCAG 2.1).
- Algunes parts del web que estan en idiomes diferents al general no s’han marcat amb el canvi de llengua corresponent (criteri 3.1.2 de les WCAG 2.1).
- L’estructura d’encapçalaments de les pàgines conté alguns salts en la seva jerarquia (criteri 1.3.1 de les WCAG 2.1).
- La visualització del web pot no ser adequada quan es navega a través d’un dispositiu mòbil i es modifica l’orientació de la pantalla (criteri 1.3.4 de les WCAG 2.1).
- El redimensionament del text pot fer que alguns continguts es superposin (criteri 1.4.4 de les WCAG 2.1).
- S’han inclòs imatges de text (criteri 1.4.5 de les WCAG 2.1).
- La modificació de l’espaiat del text pot ser insuficient per a alguns usuaris (criteri 1.4.12 de les WCAG 2.1).
- El contrast entre elements textuals i no textuals amb el fons també pot ser insuficient per alguns usuaris amb discapacitat visual (criteris 1.4.3 i 1.4.11 de les WCAG 2.1).
- Alguns elements no són accessibles a través del teclat (criteri 2.1.1 de les WCAG 2.1).
- S’han inclòs elements en moviment sense un mecanisme que permeti aturar-los (criteri 2.2.2 de les WCAG 2.1).
- Els texts dels encapçalaments i etiquetes poden no ser comprensibles per tots els usuaris (criteri 2.4.6 de les WCAG 2.1).
- En alguns formularis no s’identifiquen els errors que l’usuari pugui cometre i tampoc se li ofereixen suggeriments per corregir-los (criteris 3.3.1 i 3.3.3 de les WCAG 2.1).
- El validador automàtic del Consorci W3C indica que hi ha errors en el codi HTML i en els fulls d’estil CSS (criteri 4.1.1 de les WCAG 2.1).
- Alguns elements interactius no són accessibles per als lectors de pantalla (criteri 4.1.2 de les WCAG 2.1).
Preparació de la present declaració d’accessibilitat
La present declaració va ser preparada el 17 de maig de 2021.
El mètode utilitzat per preparar la declaració va ser l’auditoria d’accessibilitat externa duta a terme per la consultora en accessibilitat web TOTHOMweb
Darrera revisió de la declaració: 17 de maig de 2021
Observacions i dades de contacte
Comunicacions
Es poden realitzar comunicacions sobre requisits d’accessibilitat (article 16.2 del Decret 216/2023, de 5 de desembre), a través de la següent bústia de contacte.
Per exemple:
- Informar sobre qualsevol possible incompliment per part d’aquest lloc web.
- Transmetre altres dificultats d’accés al contingut.
- Formular qualsevol altra consulta o suggeriment de millora relativa a l’accessibilitat del lloc web.
Les comunicacions seran rebudes per la Unitat Responsable d’Accessibilitat (URA) de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic i traslladades a les unitats responsables d’accessibilitat delegades.
Sol·licituds d’informació accessible i queixes
Per fer sol·licituds d’informació accessible i queixes (article 16.3 del Decret 216/2023, de 5 de desembre) cal accedir al tràmit “Continguts accessibles al web” i seguir la modalitat “Sol·licitar informació accessible o fer una queixa”.
Qualsevol persona física o jurídica pot formular queixes sobre el compliment dels requisits d'accessibilitat i sol·licitar informació relativa a continguts que estiguin exclosos del seu compliment.
Les sol·licituds i queixes es registren conforme als requisits establerts per la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i seran resoltes en el termini de vint dies hàbils.
Reclamacions
Si un cop realitzada una sol·licitud d’informació accessible o queixa, aquesta ha estat desestimada, la queixa no s’ha atès o bé si no han rebut una resposta dins del termini de vint dies hàbils establert (article 16.4 del Decret 216/2023, de 5 de desembre) es pot interposar una reclamació davant de la Unitat Responsable d’Accessibilitat de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic per:
- conèixer i oposar-te als motius de la desestimació
- instar a l’adopció de les mesures oportunes en cas de no estar d’acord amb la decisió adoptada
- exposar les raons per les quals consideres que la resposta no compleix amb els requisits exigits.
La reclamació es pot presentar a través del tràmit “Continguts accessibles” i seguir la modalitat “Reclamar una sol·licitud”.
La Unitat Responsable d'Accessibilitat ha de resoldre la reclamació en el termini màxim de dos mesos.
El compromís del Departament de Salut per l'accessibilitat
El web Canal Salut s'ha construït amb l'ànim de facilitar l'accés universal a totes les persones que el consulten independentment de les seves capacitats, físiques, sensorials o intel·lectuals, i del context tècnic d'ús amb què ho fan (tipus de dispositiu, programari, velocitat de la connexió, condicions ambientals, etc.).
Per això, es treballa amb l'objectiu d'adaptar tot el web a la norma EN 301 549 V3.2.1 de març de 2021 de requisits d’accessibilitat adequats per a la contractació pública de productes i serveis TIC a Europa. El compromís de la Generalitat de Catalunya és arribar a complir el nivell de conformitat que estableix aquesta norma o la versió més recent, o la norma harmonitzada que la substitueixi.
La norma EN 301 549 V3.2.1 es basa en els criteris d'accessibilitat de les WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines) del W3C (d'agost de 2018) en els nivells A i AA. No obstant això, la norma també té altres requisits addicionals, obligatoris i condicionals.
La Directiva (UE) 2016/2102 del Parlament Europeu i del Consell de 26 d’octubre de 2016 estableix les normes que s’exigeixen als estats membres per tal que tots els webs i aplicacions mòbils del sector públic, independentment del dispositiu utilitzat per accedir-hi, compleixin els requisits d’accessibilitat que es recullen a la norma EN 301 549 que és l’estàndard europeu de requisits d’accessibilitat adequats per a la contractació pública de productes i serveis TIC a Europa.
La directiva europea és d’obligat compliment però no és directament aplicable, per això en l'àmbit estatal s’ha desenvolupat un real decret que desenvolupa l’abast i els requisits, com a mínim. La transposició estatal és el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs webs i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic.
En l’àmbit de la Generalitat de Catalunya el Decret 216/2023, de 5 de desembre, té per objecte regular els instruments i l'estructura organitzativa necessària per garantir el compliment dels requisits d'accessibilitat digital dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.
El Departament de Salut disposa del 061/Salut Respon que és una plataforma multicanal, que disposa de diferents vies d'accés i atenció: telefònica, per xat, per videoconferència que permet que les persones sordes accedeixin a un servei d'intèrprets de la llengua de signes, per correu electrònic, per formulari o per l’aplicació.