El Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya s’ha compromès a fer accessible el seu lloc web Canal Salut de conformitat amb el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic (en endavant, Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre).
La present declaració d’accessibilitat s’aplica a https://canalsalut.gencat.cat/
Més informació
-
Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre
(Obre en una nova finestra)
sobre accessibilitat dels llocs webs i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic
-
Directiva (UE) 2016/2102 del Parlament Europeu i del Consell, de 26 d'octubre
(Obre en una nova finestra)
sobre l’accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils dels organismes del sector públic
Situació de compliment
Aquest lloc web és no conforme amb el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre a causa de la manca de conformitat dels aspectes que s’indiquen a continuació.
Contingut no accessible
El contingut que es recull a continuació no és accessible pels següents motius:
- Manca de conformitat amb el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre:
- En alguns moments l’usuari pot ser redirigit a pàgines externes al web (secció d’accessibilitat, contacte de la generalitat, etc.). Aquest fet pot provocar una navegació i identificació incoherents (criteri 3.2.3 i 3.2.4 de les WCAG 2.1).
- En aquesta declaració d’accessibilitat no es recullen les barreres de les pàgines externes tot i que formin part del procés de navegació.
- El lloc web conté imatges sense contingut alternatiu (criteri 1.1.1 de les WCAG 2.1).
- Els audiovisuals no contenen audiodescripcions. Només alguns ofereixen subtítols (criteri 1.2.3 de les WCAG 2.1).
- Els documents PDF contenen imatges sense alternatives i manca de marcat de taules i encapçalaments (criteris 1.1.1 i 1.3.1 de les WCAG 2.1).
- En alguns documents PDF no s’ha marcat l’idioma general (criteri 3.1.1 de les WCAG 2.1).
- Algunes parts del web que estan en idiomes diferents al general no s’han marcat amb el canvi de llengua corresponent (criteri 3.1.2 de les WCAG 2.1).
- L’estructura d’encapçalaments de les pàgines conté alguns salts en la seva jerarquia (criteri 1.3.1 de les WCAG 2.1).
- La visualització del web pot no ser adequada quan es navega a través d’un dispositiu mòbil i es modifica l’orientació de la pantalla (criteri 1.3.4 de les WCAG 2.1).
- El redimensionament del text pot fer que alguns continguts es superposin (criteri 1.4.4 de les WCAG 2.1).
- S’han inclòs imatges de text (criteri 1.4.5 de les WCAG 2.1).
- La modificació de l’espaiat del text pot ser insuficient per a alguns usuaris (criteri 1.4.12 de les WCAG 2.1).
- El contrast entre elements textuals i no textuals amb el fons també pot ser insuficient per alguns usuaris amb discapacitat visual (criteris 1.4.3 i 1.4.11 de les WCAG 2.1).
- Alguns elements no són accessibles a través del teclat (criteri 2.1.1 de les WCAG 2.1).
- S’han inclòs elements en moviment sense un mecanisme que permeti aturar-los (criteri 2.2.2 de les WCAG 2.1).
- Els texts dels encapçalaments i etiquetes poden no ser comprensibles per tots els usuaris (criteri 2.4.6 de les WCAG 2.1).
- En alguns formularis no s’identifiquen els errors que l’usuari pugui cometre i tampoc se li ofereixen suggeriments per corregir-los (criteris 3.3.1 i 3.3.3 de les WCAG 2.1).
- El validador automàtic del Consorci W3C indica que hi ha errors en el codi HTML i en els fulls d’estil CSS (criteri 4.1.1 de les WCAG 2.1).
- Alguns elements interactius no són accessibles per als lectors de pantalla (criteri 4.1.2 de les WCAG 2.1).
Preparació de la present declaració d’accessibilitat
La present declaració va ser preparada el 17 de maig de 2021.
El mètode utilitzat per preparar la declaració va ser l’auditoria d’accessibilitat externa duta a terme per la consultora en accessibilitat web TOTHOMweb
Darrera revisió de la declaració: 17 de maig de 2021
Observacions i dades de contacte
Comunicacions
Es poden realitzar comunicacions sobre requisits d’accessibilitat (article 10.2.a del Reial Decret 1112/2018), a través de la següent bústia de contacte.
Per exemple:
- Informar sobre qualsevol possible incompliment per part d’aquest lloc web.
- Transmetre altres dificultats d’accés al contingut.
- Formular qualsevol altra consulta o suggeriment de millora relativa a l’accessibilitat del lloc web.
Les comunicacions seran rebudes i traslladades per la Direcció General de de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana, del Departament de la Vicepresidència, Economia i Hisenda, com a Unitat Responsable d’Accessibilitat Web en l’àmbit autonòmic.
Sol·licituds d’informació accessible i queixes
Per fer sol·licituds d’informació accessible i queixes (article 12 del Reial Decret 1112/2018) cal accedir al tràmit “Continguts accessibles al web” i seguir la modalitat “Sol·licitar informació accessible o fer una queixa”.
Qualsevol persona física o jurídica pot formular queixes relatives al compliment dels requisits del Reial Decret 1112/2018 i sol·licitar informació relativa a continguts que estiguin exclosos de l’àmbit d’aplicació d’aquesta normativa.
Les sol·licituds i queixes es registren conforme als requisits establerts per la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Procediment d’aplicació
El procediment d’aplicació recollit a l’article 13 del Reial Decret 1112/2018 es pot iniciar al tràmit “Continguts accessibles al web” a través de la modalitat “Reclamar una sol·licitud”.
Si un cop realitzada una sol·licitud d’informació accessible o queixa, aquesta ha estat desestimada, no estàs d’acord amb la decisió adoptada o la resposta no compleix amb els requisits de l’article 12.5 del RD 1112/2018, pots iniciar una reclamació per
- conèixer i oposar-te als motius de la desestimació
- instar a l’adopció de les mesures oportunes en cas de no estar d’acord amb la decisió adoptada
- exposar les raons per les quals consideres que la resposta no compleix amb els requisits exigits.
També es pot iniciar una reclamació en cas que hagin transcorregut 20 dies hàbils sense haver obtingut cap resposta.
El compromís del Departament de Salut per l'accessibilitat
El web s'ha construït amb l'ànim de facilitar l'accés universal a totes les persones que el consulten independentment de les seves capacitats, físiques, sensorials o intel·lectuals, i del context tècnic d'ús amb què ho fan (tipus de dispositiu, programari, velocitat de la connexió, condicions ambientals, etc.).
Per això, es treballa amb l'objectiu d'adaptar tot el web a les recomanacions del Consorci World Wide Web W3C per tal d'eliminar les barreres que dificulten l'accés a la informació i la comunicació. Aquestes recomanacions es concreten en les pautes d'accessibilitat del web WCAG 2.1.
El compromís del Departament de Salut és arribar a complir el nivell de conformitat ‘Doble-A’ (AA), tal com exigeixen a les administracions públiques les legislacions europea i estatal.
La Directiva (UE) 2016/2102 del Parlament Europeu i del Consell de 26 d’octubre de 2016 estableix les normes que s’exigeixen als estats membres per tal que tots els webs i aplicacions mòbils del sector públic, independentment del dispositiu utilitzat per accedir-hi, compleixin els requisits d’accessibilitat que es recullen a la norma EN 301 549 v2.1.2 (d’agost de 2018), de requisits d’accessibilitat adequats per a la contractació pública de productes i serveis TIC a Europa.
La norma EN 301 549 v2.1.1.2 es basa principalment en les Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, d’agost de 2018. Concretament cal complir el nivell AA. No obstant això, la norma també té altres requisits addicionals, obligatoris i condicionals.
La directiva és d’obligat compliment però no és directament aplicable, per això a nivell estatal s’ha desenvolupat un real decret que desenvolupa l’abast i els requisits, com a mínim. La transposició estatal és el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs webs i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic.
El Departament de Salut disposa del 061/Salut Respon que és una plataforma multicanal, que disposa de diferents vies d'accés i atenció: telefònica, per xat, per videoconferència que permet que les persones sordes accedeixin a un servei d'intèrprets de la llengua de signes, per correu electrònic, per formulari o per l’aplicació.