És imprescindible que la documentació i els informes que recullen la informació que demana la Llei constin a la Història Clínica i es pengin a la plataforma PRAM degudament signada i datada. Sempre que sigui possible es recomana que es signi digitalment mitjançant un certificat electrònic.
Llevat de circumstàncies excepcionals (manca de connexió, no funcionament de la plataforma PRAM, etc.) els informes s’han de realitzar a través de la plataforma PRAM.
Els documents i/o informació mínima que la CGAC requereix per poder verificar el compliment dels requisits que demana la Llei ABANS DE LA PRESTACIÓ són:
- Primera sol·licitud.
- Declaració responsable sobre informació en el procés deliberatiu
- Segona sol·licitud.
- Justificació escurçament termini entre primera i segona sol·licitud (en cas que sigui inferior a 15 dies).
- Consentiment informat: com a mínim han de transcórrer 24 h després de finalitzar el procés deliberatiu, sinó caldrà demanar justificació.
- DVA (si existeix, imprescindible en el supòsit d’incapacitat de fet). Explicitar si ha estat necessari utilitzar aquest DVA o no.
- DNI o TIE; o passaport +empadronament > 12 mesos si el sol·licitant no té residència legal.
- DNI persona representant (en els casos on hi hagi persona representant).
- Informe favorable metge responsable signat i datat. Aquest informe hauria de fer-se quan ha finalitzat el procés deliberatiu, en cas de denegació es farà en els 10 dies següents a la 1a sol·licitud, sens perjudici que en algun cas el professional pugui necessitar més temps per a validar el compliment dels criteris d’accés a la PRAM.
- Informe favorable metge consultor signat i datat. Aquest informe hauria de fer-se després de la segona sol·licitud i haver-se obtingut el CI.
- Constància d’entrega de la informació escrita al pacient. Per verificar que el procés deliberatiu s’ha dut a terme de la forma indicada per la LORE, es demanarà al metge responsable que aporti la informació per escrit que ha entregat al sol·licitant sobre el diagnòstic, les possibilitats terapèutiques i resultats esperables, les alternatives existents incloent les possibles cures pal·liatives, i les prestacions socials a les quals tingués dret d’acord amb la normativa d’atenció a la dependència. L’entrega d’aquesta informació per escrit s’ha de fer després 5 dies després de la primera sol·licitud. A l’apartat de l’informe del metge responsable i del metge consultor de la plataforma PRAM es farà constar “’ha entregat per escrit la informació relacionada amb el procés deliberatiu”.
- Document on s’expliquin les raons que han portat a flexibilitzar els terminis- ex. demora excessiva entre sol·licituds, impossibilitat de disposar del metge consultor, demanda de temps per part de la persona sol·licitant etc-.
Altres documents que opcionalment caldrà aportar:
- Curs clínic (quan sigui necessari i no es pugui obtenir informació requerida per la via de la HC3)
- Valoració de la competència (només en els casos on hagi estat necessària la valoració de la competència).
- Informe de psiquiatria, treball social, CEA, psicologia.
- Eines utilitzades per la valoració de la competència i capacitat: Eina ACE (només en els casos on hagi estat necessària la valoració de competència).
- Altres documents a criteri de la persona sol·licitant, del metge responsable, o consultor i aquells que consideri l’equip avaluador de la CGAC per emetre una resolució.
Els documents mínims que la CGAC requereix per poder verificar la correcta realització de la prestació que demana la Llei DESPRÉS DE LA PRESTACIÓ són:
- Document primer.
- Document segon.
Contingut del document segon, quan la resolució de la Comissió ha estat favorable i s’ha aplicat la PRAM
Dades del procés de tramitació de la sol·licitud
- Número d’expedient
- Edat i sexe de la persona sol·licitant
- Dates primera i segona sol·licitud
- Temps transcorregut des de la primera i última petició fins la mort de la persona
- Temps transcorregut entre totes dues.
- Justificació en cas que el nombre de dies sigui inferior a 15
- Data entrega per escrit de la informació relacionada amb el procés deliberatiu
- Data consentiment informat
- Data informe metge responsable
- Data informe metge consultor
- Data informe dupla
- Data requeriment CGAC
- Justificació en cas d’incompliment d’algun dels terminis
- Lloc defunció
- Data defunció
- Si hi ha DVA (Si/No), i si ha sigut necessari utilitzar-lo (Si/No)
Diagnòstic del pacient
- Diagnòstic del pacient i modalitat de context eutanàsic.
- Naturalesa del patiment continu i insuportable patit per la persona sol·licitant
- Motius pels quals es considera que no té perspectives de millora
- Informació sobre la voluntarietat, reflexió i reiteració de la petició. Absència de pressió externa
- Descripció de la malaltia greu i incurable o del patiment greu, crònic i impossibilitant
Capacitació metge consultor
- Descripció de l'expertesa del/la metge/essa consultor/a i descripció de la implicació en el procés: Indicació de la data de la consulta.
- El metge/ssa consultor/a pertany a un equip diferent del metge/ssa responsable (Si/No)
Descripció del procediment seguit pel metge responsable i la resta de l'equip de professionals
- Lloc on s’efectua la prestació (domicili, sociosanitari o residencia, hospital).
- Modalitat 1 o 2 de prestació.
- Fàrmacs administrats.
- Via administració dels fàrmacs.
- Si no és autoadministració, qui administra els fàrmacs.
- Qui acompanya al pacient: personal sanitari i altres persones com familiars.
- Deixar constància que el sol·licitant estava conscient o si no ho estava, abans d’iniciar la prestació.
- Temps empleat al procediment:
- Temps des de l’ingrés del pacient o arribada de l’equip al lloc de la prestació, fins que es produeix la mort
- Temps d'ençà que s’inicia l’administració de fàrmacs al moment de la mort:
- Incidències que s’hagin pogut produir (falta de medicació, efectes adversos, etc.)
- Per exemple: condicions d’entorn (música, espiritualitat, lectures…)
Signatura:
- Data informe
- Signatura
Documentació mínima a aportar quan hi ha una denegació per part del metge/ssa responsable i no s’aplica la PRAM
- Primera sol·licitud
- DVA (si existeix, imprescindible en el supòsit d’incapacitat de fet).
- DNI o TIE; o passaport +empadronament > 12 mesos si el sol·licitant no te residència legal.
- DNI persona representant (en els casos on hi hagi persona representant).
- Informe metge responsable data i signat
- Document 1
- Document 2
Contingut del document segon quan el metge responsable denega la sol·licitud
Dades del procés de tramitació de la sol·licitud
- Número d’expedient
- Edat i sexe de la persona sol·licitant
- Dates primera i segona sol·licitud, si se n’ha fet
- Temps transcorregut entre totes dues.
- Justificació en cas que el nombre de dies sigui inferior a 15
- Data entrega per escrit de la informació relacionada amb el procés deliberatiu
- Data consentiment informat, en el seu cas
- Data de l'informe desfavorable del metge responsable
- Justificació en cas d’incompliment d’algun dels terminis
- Si hi ha DVA (Si/No), i si ha sigut necessari utilitzar-lo (Si/No)
Diagnòstic del pacient
- Diagnòstic del pacient i modalitat de context eutanàsic.
- Descripció de la malaltia i naturalesa del patiment
- Informació sobre la voluntarietat, reflexió i reiteració de la petició. Absència de pressió externa:
- Motius de denegació
Signatura
- Data informe
- Signatura