Preguntes freqüents sobre la fruita

Per què 5 racions de fruita i verdura al dia?

Amb 5 racions diàries d’aquests aliments es garanteix una bona aportació de vitamines, minerals i fibres, alhora que n’és una quantitat que s’associa amb la prevenció de múltiples malalties.

Es pot menjar la fruita amb pell?

Sí, en la majoria dels casos la pell de la fruita és comestible, tret d’exemples com el meló, la síndria, la taronja, el plàtan, etc. La pell és una font de fibra i vitamines, i només cal rentar la fruita sota un raig d’aigua abundant just abans de consumir-la. Un bon rentat n’elimina els gèrmens i qualsevol residu que pugui haver-se quedat adherit a la superfície.

Com i quan es pot menjar fruita?

Tant abans com després dels àpats, en esmorzars, berenars, etc. En forma de peça sencera, a trossos, barrejada amb altres aliments. Menjar fruita sempre és una bona opció!

Es pot substituir la fruita fresca per un suc?

Els sucs de fruita, tant els envasats com els fets a casa, es poden consumir de tant en tant, però de forma habitual no han de substituir la fruita fresca sencera, ja que en el seu processament es perden la fibra i part dels elements que la fan tan saludable.

Les persones amb diabetis poden menjar fruita?

Sí, tant les persones adultes com els infants amb diabetis han de reduir la ingesta d’aliments farinacis refinats i sucres afegits, i basar la seva alimentació en els hidrats de carboni procedents de les verdures i hortalisses, fruites, llegums, llet, iogurt i cereals integrals. Per tant, la inclusió de fruita a la seva alimentació, a banda de no exercir un impacte negatiu en el control de la glucèmia, els aporta molts avantatges per a la salut.

La poma i el plàtan restrenyen?

Malgrat que és habitual escoltar aquest mite, no existeixen estudis que suggereixin que la fruita fresca (cap varietat en especial) restrenyi. És més, un aliment amb un elevat contingut en aigua i fibra contribueix al bon funcionament del trànsit intestinal.

Els infants poden menjar qualsevol fruita a partir dels 6 mesos?

A partir dels 6 mesos, els infants poden menjar qualsevol tipus de fruita, preferentment de temporada i proximitat. Cal treure’n els pinyols per evitar ofegaments i no donar-los peces dures i senceres com la poma (sí que es pot oferir ratllada o tallada a làmines fines). Excepte en casos molt concrets com la taronja, mandarina, meló, etc., no és necessari treure’n la pell. Quan és madura, es pot oferir a trossets, tallats de manera que facilitin que l’infant els agafi amb la seva mà. Només cal retirar alguna fruita de la dieta si l’infant n’és al·lèrgic.

Data d'actualització:  09.07.2021