L'elevada cobertura de vacunació i la immunitat generada a partir d'infeccions naturals han fet possible que la majoria de la població estigui protegida contra la COVID-19 greu. Aquesta situació s'ha traduït en una ocupació hospitalària i de llits d'UCI molt inferior respecte d'etapes anteriors, però també ha generat una sobrecàrrega en l'àmbit de l'atenció primària.
Per aquest motiu, si necessiteu rebre atenció mèdica no urgent o realitzar tràmits o gestions relacionats amb la salut, continua essent important que feu ús, sempre que sigui possible, dels recursos d'atenció no presencial que teniu al vostre abast:
Des de La Meva Salut (LMS), l'espai digital de salut personal, podeu accedir a l’eConsulta, una eina que permet enviar consultes al metge o metgessa d'atenció primària en qualsevol moment del dia i des de qualsevol dispositiu, amb la possibilitat d'afegir-hi fitxers annexos, com ara imatges. L'eConsulta és un instrument que cada professional activa amb els seus pacients.
La Meva Salut (LMS) també permet fer tràmits de manera no presencial. Des de LMS podeu descarregar el pla de medicació per anar a la farmàcia a buscar els medicaments. També podeu consultar els resultats de les anàlisis clíniques i les proves diagnòstiques, anul·lar o reprogramar les visites planificades amb els professionals, o obtenir certificats i informes relacionats amb la salut, entre molts altres serveis.
Si no teniu accés a La Meva Salut, podeu demanar-lo mitjançant un formulari electrònic, que es va habilitar amb motiu de la pandèmia de la COVID-19 i que continua actiu.
Aquesta eina en línia facilita la resolució de les vostres sol·licituds, tant de cites amb els professionals de l’atenció primària com de consultes i gestions administratives.
Per accedir-hi només és necessari el vostre codi d’identificació personal (CIP), que és la combinació de lletres i números que apareix a la vostra targeta sanitària.
A través d’aquest canal, el vostre metge o metgessa us pot atendre mentre us veu.
Per poder fer ús d'aquest servei només heu de tenir a casa un telèfon mòbil amb correu electrònic o un ordinador amb accés a Internet que disposi de navegador tipus Chrome, Firefox o Mozilla.
El professional sanitari us enviarà un correu electrònic amb un enllaç i la data i l'hora prevista per a la videoconsulta.
Mitjançant aquesta aplicació mòbil o el navegador web https://gestioemocional.cat/ podreu fer una avaluació de la vostra salut mental, disposar d'eines per gestionar els símptomes de malestar, accedir a recursos professionals de salut mental, i rebre indicacions i consells sobre què cal fer en cada situació.
És un servei d'atenció telefònica i en línia que podeu fer servir sempre que tingueu un dubte, una consulta o un problema de salut que no sigui una emergència.
Si us adreceu al 061, podeu rebre informació sobre els serveis i les prestacions sanitàries, sol·licitar assistència, o aclarir dubtes sobre el tractament que us han indicat.
És recomanable que per resoldre la vostra consulta, feu ús del xat actiu. Recordeu que també podeu contactar amb el servei a través del formulari en línia.