De manera provisional, davant l’alta transmissibilitat de la COVID-19 i per reduir la pressió dels tràmits burocràtics als centres d'atenció primària, s’ha simplificat el procés per demanar la baixa per aquesta infecció.
Es pot demanar si es pateixen símptomes compatibles amb la malaltia i s’ha de tramitar telemàticament a través de La Meva Salut o bé a través del web de Programació per motius.
Febre, tos, cansament general, malestar, mal de cap... És la simptomatologia clàssica d’una infecció respiratòria com ara la grip. Si aquesta simptomatologia dura més de 5 dies −el temps establert automàticament per la baixa−, cal que consulteu un professional sanitari.
Només heu de demanar la baixa laboral quan la simptomatologia limiti la vostra capacitat per treballar o bé si treballeu en un entorn on hi ha persones vulnerables. Les baixes es generen automàticament per un període de 5 dies. Ara bé, si milloreu, podeu demanar l’alta abans, posant-vos en contacte amb el vostre CAP. Igualment, si empitjoreu, també heu de contactar amb el vostre centre d’atenció primària.
Cal que entreu al web Programació per motius o a La Meva Salut.
Cliqueu el nou botó ‘Baixa laboral: símptomes COVID-19’ i s’obrirà una nova pestanya per començar el tràmit.
També podeu accedir al requadre ‘Baixa laboral’. Seleccioneu la primera opció ‘Sol·licitud de la baixa’. En el pas 1, ‘Selecciona el motiu de la baixa’, hi apareix un nou apartat: ‘Símptomes COVID-19’ que us portarà a la mateixa pestanya que el primer destacat.
No cal presentar cap prova diagnòstica positiva per a gestionar la baixa.
Aquest procediment és manté vigent de forma transitòria.
Si teniu simptomatologia compatible amb la COVID-19, a l’hora de tramitar la baixa no és necessari presentar cap prova diagnòstica positiva. Aquest procediment és manté vigent de forma transitòria.
Si teniu simptomatologia compatible amb la COVID-19, no cal que acudiu a un professional sanitari, sempre que la simptomatologia sigui lleu. Si necessiteu la baixa, podeu tramitar-la en el web Programació per motius o a La Meva Salut. En qualsevol cas, el vostre professional sanitari de referència es pot posar en contacte amb vosaltres segons consideri tenint en compte el vostre historial clínic.
Únicament heu de visitar un professional sanitari si la simptomatologia compatible amb la COVID-19 dura més de 5 dies o deixa de ser lleu.
La baixa que tramiteu en el web Programació per motius o a La Meva Salut té una durada automàtica de 5 dies. En cas que us trobeu millor abans i pugueu anar a treballar, cal que sol·licitieu l’alta laboral al vostre centre d’atenció primària.
L’alta laboral es tramita automàticament al cap de 5 dies d’haver demanat la baixa laboral. Rebreu un SMS o un correu electrònic amb aquesta informació i trobareu els comunicats disponibles a l’aplicatiu de La Meva Salut. En cas que no sigui així, cal que els sol·liciteu al vostre centre d’atenció primària.