Podeu consultar i obtenir informació sobre els casos de sospita de reaccions adverses a medicaments, notificats al Sistema Espanyol de Farmacovigilància, a la pàgina web de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS).
L’actualització de les dades es fa trimestralment i s’indicarà a la primera pàgina de l’informe públic.
Quan un ciutadà o professional sanitari notifica una sospita de reacció adversa a través del sistema de notificació espontània, aquestes dades es registren i a través d’un anàlisi acurat dels resultats, es contribueix a millorar el coneixement de la seguretat dels medicaments després de la seva comercialització. És important llegir amb deteniment la informació que es publica per tal de realitzar una correcta interpretació de les dades.
L’informe publicat mostra el número total de casos notificats per grups d’edat i sexe del pacient, així com la distribució de casos per reacció adversa i per termes mèdics agrupats i/o termes mèdics concrets. A més de les dades de forma global, aquestes també es poden consultar per principi actiu que contenen els medicaments disponibles a Espanya.
Atès que el programa de Targeta Groga és d’abast internacional, es pot consultar si s’han notificat sospites d’una reacció adversa per un fàrmac determinat, tan en l’àmbit europeu (EudraVigilance, base de dades de l’Agència Europea del Medicament, com mundial (VigiAccess, base de dades de l’OMS)
Consulteu els casos notificats a Europa i al món
Què cal tenir en compte?
S’ha de tenir en compte que:
- La informació que es mostra no s’ha d’utilitzar per prendre decisions sobre si s’ha de canviar o suspendre un tractament, atès que només es tracta de casos en els quals es sospita que el medicament pot estar relacionat.
- Les sospites de reaccions adverses que es mostren poden ser reaccions adverses ja conegudes per al medicament i estar descrites en la fitxa tècnica i en el prospecte (CIMA, Centre d'informació on-line de medicaments de l'AEMPS).