19 de març, Dia Mundial del Son

Una nena dorm plàcidament al seu llit

Aquest esdeveniment, promogut per la World Sleep Society (WCC), se celebra cada any el divendres anterior a l'equinocci de primavera, amb l'objectiu de posar de manifest la importància del son en la salut i el benestar de les persones. 

Amb el lema "Son regular, futur saludable", l'edició d'enguany se centra en els beneficis d'uns bons hàbits d'higiene del son per a la qualitat de vida, com ara la millora de l'estat d'ànim, del rendiment psicomotor i de la capacitat de concentració.

Per gaudir d'un son saludable, es recomana:

- Mantenir uns horaris regulars a l'hora d'anar a dormir i de llevar-se.

- Limitar la durada de les migdiades a un màxim de 45 minuts. 

- Evitar, abans d'anar a dormir: les begudes excitants (cafè, te, refrescos, alcohol...), el consum de tabac, els àpats pesats, greixosos, picants o amb excés de sucre, i l'ús de pantalles.

- Fer exercici diàriament.

- Dormir en un entorn saludable: en una habitació que només s'utilitzi per descansar, amb bones condicions de temperatura, llum i soroll, en un llit comfortable i amb roba còmoda.

Els trastorns del son afecten fins al 45% de la població mundial i el més comú de tots, l'insomni, el pateix 1 de cada 3 persones arreu del món. Davant d'un episodi puntual d'insomni, convé anar a una altra habitació i fer alguna activitat relaxant fins al moment que es torni a tenir son. En cas que les dificultats per dormir persisteixin, convé consultar un professional sanitari. 

Data d'actualització:  11.03.2021