• Imprimeix

Alimentació

La majoria de persones grans gasten menys energia que les joves o adultes, és per això que cal que mengin de tot, encara que ho facin en menys quantitat. És molt important que la seva alimentació sigui equilibrada, variada, suficient i adaptada a les característiques fisiològiques de la persona.

 

Recomanacions generals

  • Fer 4 o 5 àpats diaris.
  • Consumir aliments variats en quantitats moderades.
  • Menjar asseguts i en una bona postura.
  • Seguir una regularitat horària.
  • Mantenir un pes estable.
  • Consumir diàriament carn, peix, ous i làctics.
  • Augmentar el consum de farinacis i fibra.
  • Disminuir el consum de greixos d'origen animal.
  • Fer una dieta rica en calci (llet sencera i descremada, iogurts, formatges, etc.).
  • Moderar el consum de sucres i sal.
  • Ser prudents en el consum d'alcohol.

 

En cas de tenir uns nivells de colesterol elevats, l'alimentació equilibrada és el primer pas per a la prevenció i el possible tractament. Cal tenir molt en compte que els canvis dietètics adequats per aquesta situació no suposin una restricció alimentaria excessiva. En aquest cas es recomana:

  • Reduir el consum de rovell d'ou, carns greixoses, embotits, foie gras, fetge, cervell, pastisseria, menjars precuinats, mantega, llard, etc.
  • Consumir peix i carns magres
  • Augmentar el consum de verdura, llegums i fruita fresca.
  • Consumir llets i làctics (iogurts i formatges) descremats.
  • Utilitzar oli d'oliva per cuinar i amanir.
  • Consumir fruits secs amb mesura, perquè aporten moltes calories.
  • Moderar el consum d'alcohol, cafè i te.

 

La gent gran és un col·lectiu especialment vulnerable a la desnutrició. És molt important prevenir-la o tractar-la ben aviat. Un factor primordial és el manteniment del pes corporal; les variacions de pes poden ser un senyal de malnutrició.

Data d'actualització:  06.06.2017

Informació relacionada