• Imprimeix

Alimentació

Consells per l'estiu: alimentació

A l’estiu convé optar per una alimentació fresca i variada, rica en fruites i verdures.

La varietat de fruites d’aquesta època de l’any fa més fàcil seguir la recomanació de menjar, almenys, cinc racions de fruita i verdura al dia.

Receptes d'estiu

Seleccioneu les receptes que incorporin en la seva elaboració productes frescos de temporada.

Higiene dels aliments (preparació i conservació)

Seguir les normes bàsiques d'higiene alimentària des del moment de comprar els aliments fins que es consumeixen ajuda a garantir-ne la seguretat i a prevenir intoxicacions.

Consum de vegetals crus

La preparació correcta dels vegetals ajuda a prevenir toxiinfeccions alimentàries, més freqüents en l’època d’estiu.

Menjar a l’aire lliure

Amb l'arribada del bon temps, augmenta el nombre de menjars que es fan a l’aire lliure, com ara barbacoes, pícnics, etc., que ens permeten gaudir dels aliments en un entorn agradable.

Les elevades temperatures de l’estiu i el temps transcorregut entre que es prepara el menjar i es consumeix poden afavorir el creixement microbià i causar una toxiinfecció alimentària. Per evitar-ho, cal tenir en compte les normes bàsiques d'higiene en la conservació dels aliments i en l’elaboració dels menjars.

Hidratació

- Beveu aigua fresca i sucs de fruita.
- Refresqueu-vos sovint.
- No prengueu begudes alcohòliques.
- Eviteu els menjars molt calents.

Data d'actualització:  19.06.2018