• Imprimeix

Vida activa i alimentació saludable

bici

Quantes hores al dia passeu asseguts? Aprofiteu que el dia s’allarga i que el clima millora per fer alguna activitat. Busqueu la que més us agradi i compartiu-la amb la parella, la família o els amics.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana fer trenta minuts d’activitat física, almenys cinc dies a la setmana. Sumeu minuts d’activitat al llarg del dia: camineu a bon pas, pugeu escales, jugueu activament amb els vostres fills o néts, sortiu a ballar, treballeu a l’hort, arregleu el jardí…

Si comenceu alguna activitat, feu-ho progressivament per evitar lesions.

L’activitat física és beneficiosa a qualsevol edat. Als infants els ajuda a relacionar-se amb els altres i a créixer millor, més alegres i més sans. En el cas de la gent gran, contribueix a mantenir i restablir, en part, la força, l’equilibri, la flexibilitat i la resistència de l’aparell circulatori.

Aprofiteu la varietat de fruita i verdura que us ofereix la primavera

- Consumiu-ne, com a mínim, cinc racions al dia: pèsols, carxofes, maduixes, taronges, préssecs... Recordeu que, juntament amb l’oli d’oliva, els llegums, els fruits secs i el peix, són la base de l’alimentació mediterrània.

- Opteu pels aliments integrals i els làctics desnatats.

- Beveu aigua.

- Limiteu el consum d’alcohol, greixos, sucres i sal.

Data d'actualització:  21.03.2018