• Imprimeix

Festes saludables

Festes saludables

Tradicionalment les festes de Nadal s'associen a celebracions en família, reunions d'amics i companys, i també amb àpats abundants. Amb tot, gaudir de les festes no vol dir caure en excessos. Podeu seguir alguns consells que us ajudaran a viure-les saludablement.

Gaudiu d'uns àpats de Nadal bons, saborosos i saludables

  • Cal que l'aperitiu sigui lleuger. Es tracta d'una petita degustació i no d'un àpat.
  • Opteu per plats que utilitzin productes locals i de temporada, més econòmics i sostenibles.
  • Eviteu les digestions pesades; trieu aliments i preparacions que no aportin massa greix.
  • Procureu que els plats es complementin: combineu primers plats més lleugers amb segons més consistents o a l'inrevés.
  • La fruita és una opció refrescant i lleugera per a les postres. 
  • Presenteu els dolços en porcions més petites i eviteu que estiguin presents durant tota la sobretaula.
  • Després dels àpats són més recomanables les infusions d'herbes digestives (camamilla, poliol...), que les estimulants com el cafè o el te.
  • Sortiu a passejar una estona abans i/o després dels àpats o feu qualsevol altra activitat que impliqui moviment.

 

Limiteu el consum d'alcohol

Tot i que les begudes alcohòliques són presents en la majoria de les celebracions nadalenques, cal limitar-ne el consum.

En cas que begueu alcohol, feu-ho amb moderació. Eviteu conduir si preveieu consumir begudes alcohòliques o en horaris en què el cansament i la somnolència us puguin afectar.

Recordeu que durant tot l'embaràs cal abstenir-se de consumir qualsevol beguda alcohòlica.

Les recomanacions següents us poden ajudar a no beure en excés:

  • Alterneu el consum de begudes no alcohòliques.
  • Mengeu.
  • Beveu a petits glops assaborint la beguda.
  • Escolliu preferentment begudes de baixa graduació.

 

Data d'actualització:  08.12.2015