• Imprimeix

Els aliments funcionals

Els aliments funcionals són aquells que, a més de proporcionar valor nutritiu (energia, greixos, sucres, proteïnes, vitamines, minerals, aigua…), hi afegeixen una funció concreta, com pot ser millorar la salut i reduir el risc de contraure malalties.

 

Poden ser naturals o modificats tecnològicament, agregant-los components biològicament actius, com minerals, vitamines, àcids grassos, fibra o antioxidants.

Exemples d'aliments funcionals:

 

  • Llets fermentades o iogurts, perquè els ferments del iogurt fresc exerceixen una acció beneficiosa sobre el funcionament i l'equilibri microbià intestinal (aliment funcional natural).
  • Fruites seques, perquè el tipus de greixos que contenen (poliinsaturats) poden prevenir l'aparició de malalties cardiocirculatòries (aliment funcional natural).
  • Oli d'oliva, perquè el tipus de greixos predominants (monoinsaturats) i els antioxidants naturals que conté, prevenen l'aparició de trastorns de la circulació (aliment funcional natural).
  • Lactis descremats o amb greixos modificats (omega 3), perquè cal evitar els greixos continguts a la llet i als productes lactis (principalment els saturats). El consum de productes descremats pot millorar la prevenció de malalties cardiovasculars (aliment funcional modificat).

 

La dieta mediterrània és una alimentació molt funcional, perquè conté diversos components que aporten efectes beneficiosos per a la salut de forma natural.

Data d'actualització:  16.12.2010