• Imprimeix

Sóc una persona gran

Les persones grans que es mantenen actives físicament aconsegueixen alentir o atenuar, i fins i tot revertir, molts dels efectes de l’edat. Convé ser constants i actius diàriament, sense arribar a l’esgotament. 

Es recomana que les persones de més de 65 anys incorporin trenta minuts d’activitat física a la seva vida diària. Tota activitat suma:

  • Desplaceu-vos a peu o amb bicicleta per fer les activitats de cada dia.
  • Pugeu per les escales en lloc d’agafar l’ascensor o les escales mecàniques.
  • Aparqueu el cotxe una mica més lluny del que és habitual, o baixeu de l’autobús o del metro una o dues parades abans.
  • Apunteu-vos a un grup de caminades del barri.
  • Balleu.
  • Feu bicicleta estàtica o cinta de córrer mentre mireu la televisió.
  • Gaudiu activament del lleure realitzant activitats com la petanca, el tai-txí, el ioga, les activitats aquàtiques o els balls de saló.
  • Col·laboreu com a voluntaris fent tasques actives.
  • Feu les feines de casa o petites reparacions, i treballeu a l’hort o al jardí.
  • Jugueu amb els nets o passegeu el gos.
  • Feu passejades familiars, aneu a buscar bolets.
  • Apunteu-vos al gimnàs o al poliesportiu.

Cada període de 10 minuts compta
Sabem que 150 minuts a la setmana sembla un munt de temps, però no ho és. Són 2 hores i 30 minuts, el mateix temps que estaríeu veient una pel·lícula. La bona notícia és que podeu distribuir el vostre temps actiu durant la setmana, no cal fer-ho tot d’una. Podeu, fins i tot, dividir-lo en petits períodes de 10 minuts durant el dia. Es tracta de fer el que millor us vagi a vosaltres, mentre feu activitat física d’intensitat moderada o vigorosa almenys en períodes de 10 minuts.

S’hi val fer-ho tot d’un cop!
Potser sou dels que us agrada anar amb bicicleta o caminar durant diverses hores el cap de setmana? Felicitats, aquesta activitat física feta de manera continuada en un dia del cap de setmana és vàlida! Es tracta de fer el que millor us vagi a vosaltres, mentre feu activitat física d’intensitat moderada o vigorosa durant 150 minuts o 2 hores i 30 minuts a la setmana.

 

Exemple de com seria una setmana activa

 

Dilluns

Dimarts

Dimecres

Dijous

Divendres

Dissabte

Diumenge

7 - 9 h

Exercicis de força muscular (mínim 10 min)

Estiraments i exercicis d’equilibri (mínim 10 min)

Exercicis de força muscular (mínim 10 min)

Estiraments i exercicis d’equilibri (mínim 10 min)

Exercicis de força muscular (mínim 10 min)

 

 

9 - 16h

Sortir a caminar, realitzar les tasques domèstiques, anar a fer la compra, etc.

Caminada amb el grup que surt a caminar del centre de salut

Sortir a caminar, realitzar les tasques domèstiques, anar a fer la compra, etc.

Caminada amb el grup que surt a caminar del centre de salut

 Sortir a caminar, realitzar les tasques domèstiques, anar a fer la compra, etc.

Realitzar tasques actives: jugar a petanca, fer natació, fer activitats de ball

Fer excursions caminant o amb bicicleta (si es pot), mínim 30 min

16 - 17h

Jugar amb els nets, passejar el gos, etc.

Treballar a l’hort o el jardí

Jugar amb els nets, passejar el gos, etc.

Fer les feines de casa

Jugar amb els néts, passejar el gos, etc.

17 - 20h

 

Ballar

 

Ballar

 

 

 

 

Feu activitat física acompanyats
Fer activitat física en grup pot ser molt beneficiós. Ajuda a mantenir-se actius en tenir un compromís amb el grup, a la vegada que afegeix molts beneficis per gaudir de benestar, establir relacions, xerrar amb els altres i millorar la memòria.

Data d'actualització:  13.03.2018

Informació relacionada