• Imprimeix

Com ser actiu quan estudio o treballo

Assistir a classe o treballar en una oficina no són excusa per portar una vida sedentària. Hi ha alguns trucs que us poden ajudar a activar-vos també a la universitat i a la feina:

  • Trieu, si és possible, un lloc d’estudi o treball prou lluny d’impressores, fotocopiadores, arxivadors, i altre materials perquè us hàgiu d’aixecar i caminar per usar-los.
  • Després d’estar una hora asseguts davant la pantalla de l’ordinador, aixequeu-vos, camineu i feu algun estirament. De tant en tant, feu rodar les espatlles i estireu el coll.
  • Aprofiteu part del temps destinat a esmorzar o a dinar per fer activitat física. Si aneu a bars o restaurants, trieu-los prou lluny perquè hi pugueu anar caminant.
  • Feu reunions de treball actives (drets, caminant, practicant algun esport) sempre que els temes que cal tractar us ho permetin.
  • Participeu en l’organització i/o en l’oferta d’activitats físiques a la universitat o a la feina (caminades, lligues, torneigs, etc.) i engresqueu els vostres companys, grups i equips de treball perquè també ho facin.

 

Exemple de com seria una setmana activa si teniu la feina a una distància que us permeti anar-hi caminant o amb bicicleta:

 

Dilluns

Dimarts

Dimecres

Dijous

Divendres

Dissabte

Diumenge

7 - 9 h

Anar caminant a la feina

Anar amb bicicleta a la feina

Anar amb transport actiu a la feina

Anar amb bicicleta a la feina

Anar caminant a la feina

Anar de compres

Fer una excursió amb bicicleta pel parc

9 - 16h

Aixecar-se cada 30 minuts de la cadira, pujar escales i fer un descans actiu durant la jornada

(10 minuts) 

16 - 17h

Tornar caminant de la feina

Tornar amb bicicleta de la feina

Tornar amb transport actiu de la feina

Tornar amb bicicleta de la feina

Tornar caminant de la feina

17 - 20h

 

 

 

 

Jugar al parc amb els infants de la família

Jugar a ping- pong al parc

 

 

Exemple de com seria una setmana activa si teniu la feina a una distància que no us permeti anar-hi caminant o amb bicicleta:

 

Dilluns

Dimarts

Dimecres

Dijous

Divendres

Dissabte

Diumenge

7 - 9 h

 Caminar 10 minuts*

Caminar 10 minuts*

Caminar 10 minuts*

Caminar 10 minuts*

Caminar 10 minuts*

 

 

9 - 16h

Aixecar-se cada 30 minuts de la cadira

Pujar escales

Fer un descans actiu durant la jornada

Caminar per fer els encàrrecs

Fer una excursió amb bicicleta (60 minuts)

16 - 17h

Caminar 10 minuts

Caminar 10 minuts

Caminar 10 minuts

Caminar 10 minuts

Caminar 10 minuts

17 - 20h

 

Pilates

 

Nedar

 

 

 

(*) Deixeu el cotxe aparcat a 10 minuts de la feina o baixeu una parada abans del metro o autobús i seguireu les recomanacions fàcilment!

Data d'actualització:  15.01.2018