• Imprimeix

Com ser actiu en els desplaçaments

Com ser actiu quan em desplaço

Els desplaçaments diaris, com ara anar de casa a la feina, de la feina a buscar els nens a l’escola o de la universitat a casa, són una molt bona oportunitat per fer activitat física:

  • Utilitzeu les escales. Eviteu l’ascensor i també les escales mecàniques, si sou a un centre comercial, al metro, al tren o a l’aeroport.
  • Desplaceu-vos a peu sempre que sigui possible.
  • Feu ús del transport públic i baixeu una o dues parades abans o després del vostre destí i acabeu el recorregut caminant. Cediu el seient a una altra persona que ho necessiti, dempeus fareu més despesa d’energia i treballareu l’equilibri.
  • Aparqueu el cotxe o la moto lluny del lloc on aneu per poder arribar-hi a peu.  
  • Feu ús de la bicicleta com a mitjà de transport.

 

Exemple de com seria una setmana activa si teniu la feina a una distància que no us permeti anar-hi caminant o amb bicicleta:

 

Dilluns

Dimarts

Dimecres

Dijous

Divendres

Dissabte

Diumenge

7 - 9 h

 Caminar 10 minuts*

Caminar 10 minuts*

Caminar 10 minuts*

Caminar 10 minuts*

Caminar 10 minuts*

 

 

9 - 16h

Aixecar-se cada 30 minuts de la cadira

Pujar escales

Fer un descans actiu durant la jornada

Caminar per fer els encàrrecs

Fer una excursió amb bicicleta (60 minuts)

16 - 17h

Caminar 10 minuts

Caminar 10 minuts

Caminar 10 minuts

Caminar 10 minuts

Caminar 10 minuts

17 - 20h

 

Pilates

 

Nedar

 

 

 

(*) Deixeu el cotxe aparcat a 10 minuts de la feina o baixeu una parada abans del metro o autobús i seguireu les recomanacions fàcilment!

Data d'actualització:  15.01.2018