• Imprimeix

Diabetis

La diabetis, protagonista de La Marató de TV3

La darrera edició de La Marató de TV3, que va tenir lloc el 13 de desembre, es va dedicar a la diabetis i l'obesitat, les dues malalties metabòliques més freqüents a Catalunya. Després de quinze hores d'emissió en directe, es van recaptar 7.015.367 € gràcies a la mobilització social que es va desplegar a Catalunya i a desenes de milers de donatius al 905 11 50 50. Malgrat això, aquesta xifra no és definitiva, ja que els ciutadans poden seguir fent aportacions econòmiques fins el 31 de març de 2016, per internet, transferència bancària i mitjançant les aplicacions per a iPhone i Android. Els fons recaptats s'invertiran en la recerca per a la millora dels tractaments de la diabetis i l'obesitat, mitjançant el finançament de projectes d'investigació.

El programa va combinar divulgació científica, testimonis i entreteniment per donar a conèixer aquestes dues malalties que afecten un de cada quatre catalans, la meitat dels quals ho desconeixen. La Marató va explicar als espectadors conceptes relacionats amb la diabetis i l'obesitat de manera clara i entenedora, va oferir entrevistes amb metges experts i va comptar amb la participació de persones afectades. L'espectacle també va ser present al llarg de tota la jornada amb les actuacions d'artistes del món de la música, la dansa, l'humor i el teatre musical, entre d'altres.

Com cada any, la mobilització social va ser l'eix fonamental d'aquest projecte. D'una banda, les associacions i col·lectius del nostre territori van organitzar més de 2.000 activitats de divulgació i conscienciació que van implicar un milió de persones. De l'altra, al voltant de 2.300 voluntaris van atendre les trucades telefòniques de tots els ciutadans que van voler aportar donatius per avançar en la investigació de la diabetis i l'obesitat i millorar, per tant, la qualitat de vida de les persones afectades.

El programa es va poder seguir per Televisió de Catalunya, Catalunya Ràdio i internet. Fins a la seva realització, es va posar en marxa una campanya de sensibilització social per acostar als ciutadans l'impacte en la salut d'aquestes dues malalties. En aquest context, es va difondre la campanya gràfica i audiovisual i es van fer 4.600 conferències als centres educatius, que van arribar a més de 200.000 joves.

Més informació

Fes el teu donatiu