Accés al contingut Accés al menú de la secció
 

Consells per a l'estiu

 
Destaquem

Enllaços relacionats

La calor

Amb l'estiu arriben les temperatures altes i la calor. A mesura que la temperatura de l'aire puja, el cos es manté fresc amb l'evaporació de la suor, però si fa molta calor i hi ha humitat aquest procés d'evaporació s'alenteix i la temperatura corporal pot elevar-se fins a nivells perillosos. La calor excessiva pot arribar a perjudicar la salut i a provocar:

  • Esgotament. Inclou símptomes com sudoració excessiva, respiració ràpida, i pols accelerat i dèbil.
  • Deshidratació. Es produeix quan l'organisme no pot reposar els líquids i les sals minerals que perd quan la suor s'evapora.
  • Cop de calor. Pot arribar a ser greu i es caracteritza per temperatura alta, mal de cap i nàusees, entre d'altres símptomes. 
  • Rampes. L'activitat física intensa i les altes temperatures poden provocar dolors i espasmes musculars.
  • Erupcions cutànies. Apareixen com a conseqüència de la irritació de la pell per excés de sudoració. 

 

Protegiu-vos

Per gaudir d'un estiu saludable i evitar l'aparició d'aquests trastorns, podeu seguir alguns consells que us ajudaran a protegir-vos de la calor:

  • A casa, controleu la temperatura. Utilitzeu algun tipus de climatització, com ara ventiladors o aire condicionat, dutxeu-vos sovint i obriu les finestres per refrescar la llar durant la nit. 
  • Al carrer, eviteu el sol directe. Porteu una gorra o un barret, vestiu roba lleugera i busqueu les zones d'ombra.
  • Limiteu l'activitat física durant les hores de més calor.
  • Hidrateu-vos sovint i vigileu l'alimentació.
  • Ajudeu els altres. Si coneixeu gent gran o malalta que viu sola, aneu-los a veure i ajudeu-los a seguir aquests consells.

 

Data d'actualització: 17.06.2015